Aktualności
06.10.2023

Italdesign Asso di Picche In Movimento

Italdesign przypomina nam o prototypie kanciastego coupe Asso di Picche, które wyszło spod ręki Giugiaro i jego zespołu dokładnie pięćdziesiąt lat temu w ramach współpracy z Karmannem. I podejmuje próbę przeniesienia dawnych pomysłów do współczesności: oto wirtualny koncept Asso di Picche In Movimento.

Oryginalne coupe Asso di Picche - jeden z trzech zaprojektowanych w tym czasie "Asów" ("Asso di Picche" oznacza tyle, co "as pik") - zostało zaprojektowane w 1973 roku na specjalne zamówienie Karmanna, który w tym czasie współpracował ściśle z grupą Volkswagena. Prototyp odsłonięto na salonie samochodowym we Frankfurcie pod marką Audi, która wróciła do żywych pod koniec lat sześćdziesiątych. Samochód oparto na platformie zupełnie nowego Audi 80 z 4-cylindrowym silnikiem o mocy około stu koni mechanicznych i napędem przenoszonym na przód. Asso di Picche wpłynął później na linie seryjnych modeli Audi i Volkswagena. W latach siedemdziesiątych pokazano jeszcze prototyp Asso di Quadri na bazie mechanizmów BMW oraz Asso di Fiori na bazie Isuzu.

Zdjęcie Italdesign Asso di Picche In Movimento

W tym roku minęło dokładnie pięćdziesiąt lat od premiery prototypu Asso di Picche. Z tej okazji Italdesign, które od kilkunastu lat należy do grupy Volkswagena, przygotowało jedno współczesną interpretację. Jest nią koncept Asso di Picche In Movimento, który istnieje na razie tylko wirtualnie, tylko na ekranach komputerów. Nowy koncept przedstawia się jako jednobryłowa maszyna o sportowym charakterze z trzema drzwiami i miejscem dla czterech osób w układzie 2+2. Twórcy auta wyobrażają sobie, że jego karoseria uformowana będzie z aluminiowych paneli, a szyby zostają wykonane z lekkich poliwęglanów. Z przodu znajdziemy niewielki bagażnik, a z tyłu będzie chował się aktywny spoiler, który w razie potrzeby ruszy do akcji i wygeneruje dodatkowy docisk aerodynamiczny.

Zdjęcie Italdesign Asso di Picche In Movimento

Kształt świateł konceptu inspirowany firmowym logo Italdesign. Przeszklony dach ma filtrować promieniowanie słoneczne. Rolę lusterek bocznych mają przejąć kamery i wyświetlacze. W środku umieszczono kilka wyświetlaczy, w tym elastyczny ekran, który będzie można zwijać i rozwijać. Koncept Asso di Picche In Movimento, gdyby tylko został zbudowany w rzeczywistości, miałby mierzyć ponad 466 centrymetrów długości, tylko 123 centymetry wysokości i prawie 195 centymetrów szerokości i poruszałby się na kołach z 23-calowymi felgami. Samochód miałby bazować na zupełnie nowej platformie z elektrycznym układem napędowym. Planów na jego budowę w rzeczywistości na razie nie ma. Nie ma również już salonu samochodowego we Frankfurcie, na którym pięćdziesiąt lat temu zadebiutowało pierwsze Asso di Picche. Jego ostatnia edycja miała miejsce w 2019 roku.

Skomentuj na forumUdostępnij