Nissan Hyper Force - Symbol przyszłości
Serię konceptów Nissana na wystawę Japan Mobility Show zamknęła wizja sportowego coupe pod tytułem Hyper Force. Cała grupa próbuje przewidzieć przyszłe potrzeby i zmiany stylu życia klientów, a Hyper Force pokazuje, w którym kierunku mógłby pójść zupełnie nowy GT-R, który spodziewany jest dopiero pod koniec dekady.
Koncept Hyper Force został zaprojektowany z myślą o entuzjastach wyścigów samochodów i graczach, którym nie marzą się już silniki spalinowe. Maszyna miała zostać wyposażona w elektryczny układ napędowy nowej generacji, w którym największą zmianą względem technologii produkowanych masowo obecnie są akumulatory ze stałym elektrolitem (tak zwane solid state). Narysowane ostrymi liniami i figurami geometrycznymi coupe ma wykorzystywać napęd wszystkich czterech kół w systemie 4orce i rozwijać do 1000 kilowatów maksymalnej mocy. To prawie 1360 koni mechanicznych! Samochód ma przy tym odznaczać się stosunkowo niewielką masą własną - do jego budowy wykorzystano w dużej mierze materiały oparte na włóknach węglowych (łącznie z lekkimi felgami oraz fotelami). Nissan innymi danymi technicznymi niestety się nie chwali.
Aerodynamika konceptu została opracowana we współpracy ze specjalistami z oddziału Nismo, którzy zajmują się przeważnie samochodami wyścigowymi. To właśnie oni mają podpisywać się pod ogromnymi wlotami powietrza z przodu, chowanymi lotkami, ruchomymi klapami wylotów powietrza nad nadkolami, regulowanym skrzydłem z tyłu oraz głębokim, dwupoziomowym dyfuzorem, z którym związane są przyszłe patenty Nissana. Koncepcyjna maszyna oferuje dwa tryby jazdy: GT do zwykłej jazdy drogowej oraz R na wizyty na torach wyścigowych. W zależności od wybranego trybu jazdy na czterech ekranach w kabinie wyświetlają się różne grafiki w różnych kombinacjach kolorystycznych (R na czerwono, GT na niebiesko). Interfejs graficzny zaprojektowano we współpracy z Polyphony Digital, twórcami gier z serii Gran Turismo na konsole PlayStation (w marcu ubiegłego roku ukazało się Gran Turismo 7).
Za pośrednictwem ekranów dotykowych można sterować klimatyzacją, nagłośnieniem oraz... ustawieniami zawieszenia i stabilizatorów w trakcie jazdy (Hyper Force ma być pierwszym samochodem pozwalającym na takie korekty). Koncept wyposażono także w technologie rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej, które sprawdzą się podczas szlifowania naszych umiejętności na torach wyścigowych całego świata lub jazdy autonomicznej w zwykłym ruchu drogowym. Czy cokolwiek z Hyper Force znajdzie odzwierciedlenie w nowej generacji coupe GT-R? Nissan już teraz zapowiada, że bierze pod uwagę wersję elektryczną i hybrydową, ale cały czas pracuje nad gotowością produkcyjną akumulatorów solid state w przystępnej cenie. Taka technologia ma być gotowa najwcześniej w 2028 roku.
Źródło/zdjęcia: Nissan Nissan Hyper Force na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum