Aktualności
27.02.2024

McLaren Artura Spider Dalsze wznoszenie

Hybrydowy model Artura od McLarena po burzliwym okresie dojrzewania i opóźnieniach w dostawach nadciąga w odświeżonym wydaniu z mocną obietnicą poprawy pod każdym względem. Nowa generacja wkracza do akcji po raz pierwszy jako otwarty Spider, a wszystkie modernizacje dotykają również wersji z zamkniętym nadwoziem.

Coupe Artura zadebiutowało trzy lata temu jako pierwsza hybryda McLarena w masowej produkcji. Moc auta w pierwszej edycji dochodziła do 680 koni mechanicznych, a jego zasięg w elektrycznym trybie jazdy sięgał 30 kilometrów. Sercem układu napędowego został nowy, umieszczony centralnie silnik V6 o pojemności prawie trzech litrów z dwiema turbosprężarkami o mocy 585 koni mechanicznych, który wspierany był przez połączony ze skrzynią biegów 95-konny silnik elektryczny. Na model rocznikowy 2025 przygotowano po raz pierwszy Spidera z twardym, chowanym automatycznie w 11 sekund dachem, a przy okazji wprowadzono liczne modernizacje w obrębie układu napędowego oraz podwozia, które będą dotyczyć również nowego rocznika modelowego coupe.

Zdjęcie McLaren Artura Spider

Hybrydowy układ napędowy w nowej generacji produkuje okrągłe 700 koni mechanicznych (moc V6 podskoczyła do 605 KM). Maksymalny moment obrotowy bez zmian: 720 niutonometrów. Napęd na tylne koła przenosi 8-stopniowy automat z ręcznym trybem zmiany biegów, który ma teraz przeskakiwać między przełożeniami i jedną czwartą szybciej. McLaren chwali się również nowymi mocowaniami elementów układu napędowego, znacznie szybszą reakcją adaptacyjnego zawieszenia, nowymi kanałami chłodzenia układu hamulcowego, bardziej treściwym dźwiękiem układu wydechowego, aktualizacją systemu multimedialnego i systemów wspomagających kierowcę oraz nowymi opcjami w zakresie malowania i wykończenia auta. Przygotowano też coś dla posiadaczy Artury pierwszej serii: darmową modernizację, która wyciśnie z widlastej szóstki brakujące 20 koni mechanicznych (dostępną zależnie od rynku).

Zdjęcie McLaren Artura Spider

Samochód, składany na węglowym kadłubie MCLA (McLaren Carbon Lightweight Architecture), ma ważyć w przypadku Spidera w najlżejszej konfiguracji 1457 kilogramów na sucho. Osiągi: od zera do setki w równe trzy sekundy, od zera do 200 km/h w 8,4 sekundy, od zera do 300 km/h w 21,6 sekundy, ćwierć mili w 10,8 sekundy i prędkość maksymalna 330 kilometrów na godzinę. W trybie elektrycznym: zasięg do 33 kilometrów, prędkość maksymalna ograniczona do 205 km/h i ładowanie baterii o pojemności 7,4 kWh od zera do 80% w jakieś 2,5 godziny. Spidera na terenie Wielkiej Brytanii wyceniono na co najmniej 221,5 tysiąca funtów (aktualnie to ponad 1,1 miliona złotych). Model można już zamawiać, a pierwsze sztuki mają trafić do klientów w połowie tego roku.

Skomentuj na forumUdostępnij