Aktualności

Audi E - Wielkimi literami

W ostatnich dniach nie brakuje napięć na linii między Europą oraz Chinami, jeśli o import azjatyckich samochodów chodzi, a także ich potencjalną produkcję na naszym kontynencie, wliczając Polskę. Ale interesy kręcić się muszą: oto niespodziewana premiera Audi, koncept E firmowany pod nową marką... AUDI. Oczy Was nie mylą, zaraz wyjaśnimy.

Niemieckie Audi kładzie mocne fundamenty pod transformację energetyczną i swoją przyszłość na terenie Chin, gdzie tylko we wrześniu tego roku sprzedano rekordową liczbę ponad 1,1 miliona samochodów o napędzie elektrycznym i hybrydowym. Marka z Ingolstadt funkcjonuje w tej części świata oficjalnie od 1988 roku i wkrótce będzie miała w swoim portfolio twór siostrzany, powołany do życia razem z miejscowym koncernem SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation). To... druga marka Audi, której symbolem nie będą cztery pierścienie, ale AUDI pisane wielkimi literami. Zapowiedzą zupełnie nowej oferty już teraz jest koncept elektrycznego, rodzinnego pojazdu o nazwie E, który wspólnym wysiłkiem przygotowały zespoły z Niemiec oraz Chin.

Zdjęcie Audi E

Koncept o luksusowym charakterze ma jakieś 4,87 metra długości i mieści się w definicji Sportback, co w tym przypadku można uznać na namiastkę kombi. Maszyna naszpikowana jest najnowszymi zdobyczami technologicznymi. Najbardziej w oczy rzuca się dotykowe wyświetlacz o rozdzielczości 4K, rozciągnięty przed kierowcą i pasażerem, kamery i ekrany zamiast lusterek oraz samo oprogramowanie, oparte na autorskim systemie operacyjnym i obejmujące między innymi asystenta AI. To samochód adresowany do młodego pokolenia, liczącego na łączność z całym światem w zasięgu ręki, wielopoziomową rozrywkę i sterowanie dotykowe, głosowe oraz możliwości personalizacji. Z autem będzie można oczywiście komunikować się za pomocą dedykowanych aplikacji i smartfonów, dla których przewidziano schowki.

Zdjęcie Audi E

Koncept E został zbudowany na nowej platformie z dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na każdej osi. Maksymalna moc układu dochodzi do 570 kilowatów - 775 koni mechanicznych - a maksymalny moment obrotowy sięga 800 niutonometrów. Elektryczny napęd quattro pozwala na rozpędzenie się od zera do setki w 3,6 sekundy. Energia elektryczna przechowywana jest a bateriach o pojemności 100 kilowatogodzin, które pracują w systemie pod napięciem 800 V i które mają zapewniać zasięg 700 kilometrów (według norm pomiarowych CLTC). Tylko dziesięć minut szybkiego ładowania ma pozwolić na uzupełnienie zapasów energii na 370 kilometrów. Pierwszy, seryjny model chińskiego Audi mamy zobaczyć już w połowie przyszłego roku. Na razie planowane są trzy elektryki segmentów B oraz C.

Źródło/zdjęcia: Audi Audi E na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij