Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościDo coraz większej niszy restomodów Porsche wkracza niejakie Aerfal Automotive, które - od razu uspokajamy - będzie trzymało się z daleka od coraz bardziej wyeksploatowanych 911 z silnikami chłodzonymi powietrzem. Młoda firma zamierza wskrzesić słynne coupe 904 Carrera GTS z pomocą bazy w postaci... starych 914, które wydają się dzisiaj zapomniane.
Po trzech latach od premiery i kilku mniejszych modernizacjach Polestar przeprowadził pierwszą dużą aktualizację modelu 3. Elektryczny crossover będzie teraz jeszcze mocniejszy, jeszcze szybciej ładujący się i kilkukrotnie wydajniejszy pod względem obliczeń komputerowych. W wersji Performance moc jego układu napędowego przekroczy pół tysiąca kilowatów.
Na rynku chińskim kilka miesięcy temu zadebiutował flagowy model marki Zeekr, który wszedł niedawno do oficjalnej sprzedaży. Jest nim ponad pięciometrowy, 6-osobowy SUV z napędem hybrydowym i 2-litrowym silnikiem spalinowym. Nie brzmi wyjątkowo, prawda? Pytania pojawiają się, gdy wspomni się o mocy dochodzącej do - uwaga - tysiąca czterystu koni mechanicznych!
W przyszłym roku Honda pożegna się po dwóch sezonach z wyścigową Civic Type R kategorii GT500, która między Toyotą Suprą i Nissanem Z mogła wyglądać na będącą mocno nie na miejscu. Na jej następcę w japońskim pucharze Super GT wyznaczona została maszyna spokrewniona z szóstą generacją coupe Prelude, które na europejskim rynku pojawi się w przyszłym roku.
Długodystansowe mistrzostwa świata dotarły w miniony weekend do setnego wyścigu w swojej historii! Była nim 6-godzinna runda na torze Fuji w Japonii, która od kilkunastu lat pozostaje domeną Toyoty. Japońska marka od początku WEC wygrywała tu dziewięć razy w jedenastu startach. Taka statystyka pozwalała liczyć na pierwsze zwycięstwo Toyoty w tym roku.
Skoda kontynuuje zabawę ze swoją historią, w ramach której do XXI wieku przenoszone są jej samochody produkowane seryjnie przed dekadami oraz różne prototypy. Tym razem padło na sportowe coupe 110 R z przełomu lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, które wzorem Porsche 911 wyposażono w tylny napęd z silnikiem zawieszonym za tylną osią.
Po kilkunastu latach od premiery swojego pierwszego modelu przypomina o sobie brytyjskie Zenos Cars. Firma będzie budowała swoją przyszłość na kolejnej ewolucji sportowego roadstera E10, który wejdzie na rynek w specyfikacji RZ. Maszyna będzie legitymowała się stosunkiem mocy do masy zbliżającym się do 500 koni mechanicznych na jedną tonę.
Od kilku lat w zwykłych modelach Mercedes-Benza nie znajdziemy już silników V12. Jednostki te zarezerwowano wyłącznie dla maszyn firmowanych przez markę Mercedes-Maybach oraz jeszcze rzadziej występujących wersji opancerzonych. Żywot widlastej dwunastki w opakowaniu zdobionym 24-karatowym złotem celebruje teraz limitowana limuzyna V12 Edition.
Aspark Owl, jeden z najmocniejszych i najszybszych samochodów elektrycznych w historii, doczekał się nowej wersji nadwoziowej. Auto z japońskimi korzeniami, które budowane jest na indywidualne zamówienia we Włoszech, dostępne będzie teraz również jako roadster. Osiągi gwarantowane: prawie dwa tysiące koni mechanicznych i niecałe dwie sekundy w sprincie do setki.
Miłośników klasycznego Elise nie brakuje, nie brakuje również specjalistów gotowych na zaopiekowanie się autami będącymi w potrzebie. Restomody, renowacje, modernizacje, modyfikacje - znajdzie się coś dla każdego. Na wiele z tych wyzwań odpowiada brytyjskie Analogue Automotive, u którego będzie można zamówić... jednoosobowe Elise z kierowcą siedzącym na środku!