Toyota przeprowadziła udany sprawdzian swojego nowego samochodu wyścigowego o napędzie wodorowym. Tym razem nie chodzi o ogniwa paliwowe i napęd elektryczny, ale o silnik spalinowy. W miniony weekend w 24-godzinnym wyścigu na torze Fuji takie właśnie rozwiązanie przetestowano w eksperymentalnej Corolli Sport H2.
W tym roku 25-lecie swojej działalności świętuje niemieckie Manthey Racing, zespół wyścigowy i zakład dedykowany obsłudze i modyfikacjom samochodów sportowych, który od samego początku związany jest z Porsche, a przede wszystkim z różnego rodzaju ewolucjami modelu 911 GT3 R. Zespół, który w miniony weekend dopisał do swojego dorobku kolejną wielką wygraną.
Formuła 1 wymieniła w minionym tygodniu miejskie ulice Monte Carlo na miejskie ulice Baku: szóstą rundą tegorocznych mistrzostw świata było czwarte w historii Grand Prix Azerbejdżanu. W trzech poprzednich edycjach dwa razy wygrywali kierowcy Mercedesa i raz Red Bulla. Tym razem wyglądało na to, że statystyki mogą poprawić się korzyść tego drugiego.
Już dziś po południu grubo ponad setka aut ruszy do 24-godzinnego wyścigu na Nuerburgringu, który będzie jak zwykle wiódł również przez słynne Nordschleife. Każdemu z nich będzie przyglądał się zupełnie nowy ścigacz ze stajni BMW Motorsport: coupe M4 klasy GT3, dla którego pierwszy sprawdzian w warunkach bojowych przyjdzie pod koniec miesiąca.
Pula firm, które gotowe są na wymianę w zabytkowych klasykach spalinowych układów napędowych na elektryczne zdaje się powiększać każdego miesiąca. A razem z nimi przybywa marek i modeli, które można poddać takim właśnie operacjom. Oto jedna z najnowszych inicjatyw tego typu: elektryczne Porsche 911 serii 964 od Everrati.
BMW rozpoczyna kolejną fazę elektryfikacji swojej oferty samochodów osobowych. Do wejścia na rynek szykują się dwa zupełnie nowe modele o napędzie wyłącznie elektrycznym: crossover iX oraz limuzyna i4. W ramach gamy i4 do sprzedaży trafi również pierwsze, elektryczne auto o sportowym charakterze firmowane przez oddział BMW M.
Włoskie studio Carrozzeria Touring Superleggera świętuje 95 rocznicę rozpoczęcia swojej działalności, która w ostatnich latach sprowadzała się do specjalnych modeli budowanych na bazie samochodów Ferrari, Maserati, Alfy Romeo czy Bentley'a. Z okazji rocznicy przygotowano kolejny specjał. Oto supercoupe Arese RH95.
Po ponad trzech latach od prezentacji konceptu Rimac Automobili ujawnia drugi model w swojej krótkiej historii w finalnej, gotowej do produkcji seryjnej postaci. Sportowa, elektryczna maszyna, którą do tej pory znaliśmy pod nazwą C_Two, wchodzi na rynek pod imieniem Nevera i swoimi osiągami bije z miejsca kilka rekordów w kategorii aut drogowych.
Rodzina czterodrzwiowego BMW M3 oraz dwudrzwiowego M4 rozrosła się w ostatnich tygodniach o nowe warianty. Od początku wiadomo, że wielkimi krokami nadciąga kombi, ale na taki samochód musimy jeszcze poczekać. Ostatnie nowości to limuzyna i coupe w wersji Competition z napędem obu osi oraz pierwszy kabriolet, od razu w wersji Competition.
SSC North America, które celuje w dalszym ciągu w przekroczenie prędkości 500 kilometrów na godzinę samochodem drogowym, zapowiada nowe ewolucje modelu Tuatara, które mogą pomóc w osiągnięciu ambitnego celu. Klienci amerykańskiej marki będą mogli zamówić auto w dwóch zupełnie nowych specyfikacjach: pierwszą nazwano Striker, drugą Aggressor.