Rok temu ujrzeliśmy koncept, w czerwcu tego roku dotarła do nas wersja seryjna, adresowana do zwykłych zjadaczy chleba, a kilka tygodni temu mogliśmy oglądać zamaskowany prototyp odmiany sportowej, wożący się dumnie obok zamaskowanego prototypu ścigacza klasy GT3. Dziś BMW odkryło przed nami w końcu wszystkie karty. Oto zupełnie nowe coupe M4.
Najnowszy projekt włoskiego studia Touring Superleggera sięga korzeniami do okresu międzywojennego i takich wyścigów, jak Le Mans oraz Mille Miglia, z myślą o których eksperymentowano z aerodynamiką na przykładzie modeli marek Alfa Romeo oraz BMW. Oto Aero 3, opływowa berlinetta zaprojektowana z myślą o bardzo limitowanej produkcji.
Przełożony z czerwca, osiemdziesiąty ósmy, 24-godziny wyścig przeszedł w miniony weekend do historii. Było to ostatnie Le Mans, w którym główne role grały prototypy klasy LMP1, przewodzone przez hybrydowe Toyoty. Japońska marka celowała w tym roku w swoje trzecie zwycięstwo z rzędu, na drodze do którego nie było widać zbyt wielu przeszkód.
W tym roku minęło dokładnie piętnaście lat od pierwszej i jedynej wygranej McLarena w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Z tej okazji przygotowano już specjalne edycje drogowego coupe Senna, a teraz między kolekcjonerów rzucono również kilka sztuk specjalnej edycji torowego modelu Senna GTR. Maszyna otrzymała wymowne oznaczenie LM.
W grudniu ubiegłego roku Peugeot zapowiedział swój powrót do długodystansowych, wyścigowych mistrzostw świata z 24-godzinnym Le Mans na czele. W tym tygodniu oddział Peugeot Sport pokazał swoje nowe logo i potwierdził ambitne plany na najbliższą: francuska marka pracuje intensywnie nad projektem klasy Le Mans Hypercar.
Najmniejsze Ferrari z otwartą kabiną uznało, że zostało już wystarczająco nadgryzione przez ząb czasu i nadeszła najwyższa pora na modernizacje. Jak pomyślano tak zrobiono: oto nowe Portofino M, pierwszy model włoskiej marki, który zadebiutował wyłącznie za pośrednictwem Internetu, a nie podczas pieczołowicie przygotowanej premiery z dziesiątkami gości.
Nissan dotrzymał słowa danego w maju i pokazał koncept zupełnie nowego modelu spod znaku Z, który ma już ponad pięćdziesiąt lat. Niewielkie, sportowe coupe, które czerpie pełnymi garściami z bogatej historii japońskiej marki jest zapowiedzią tego, co mogłoby wyjechać na publiczne drogi w bardzo bliskiej przyszłości.
Po prawie czterech latach od prezentacji pierwszego konceptu na rynek amerykański ze swoim pierwszym samochodem o napędzie elektrycznym wchodzi kalifornijskie Lucid Motors. Model Air to luksusowa limuzyna, która ostrzy zęby nie tylko na bezpośrednią rywalizację z porównywalnym modelem Tesli, ale również z dużo droższym Taycanem ze stajni Porsche.
W minionym tygodniu Formuła 1 po raz pierwszy w swojej historii odwiedziła włoskie Mugello. W tym roku Włosi organizują aż trzy wyścigi mistrzostw świata, od Monzy po Imolę. Wczorajsze Grand Prix Toskanii na Mugello było drugim z nich i dziewiątym w całym kalendarzu. Był to jednocześnie tysięczny start Ferrari w królowej sportów motorowych.
Po długich miesiącach oczekiwania Maserati otworzyło oficjalnie zupełnie nowy rozdział w swojej ponad 100-letniej historii. Na specjalnym pokazie, zaplanowanym pierwotnie na początek maja tego roku, ogłoszono w tym tygodniu plany marki na najbliższe lata i pokazno jej najnowszy samochód. Jest nim super sportowe coupe o oznaczeniu MC20.