Cadillac rozpoczął zapowiadaną od miesięcy ofensywę, prowadzącą do nowych źródeł zasilania oraz zupełnie nowych technologii. Innymi słowy: luksusowa marka z Detroit zbliża się wielkimi krokami do wejścia w segment samochodów o napędzie elektrycznym. Pierwszym samochodem tego typu w ofercie firmy będzie crossover o nazwie Lyriq.
Ogłoszona ponad dwa lata temu nowa klasa ścigaczy kategorii GT2 to w dalszym ciągu raczkujące przedsięwzięcie, któremu nie sprzyja obecna sytuacja na świecie. Grupa, w której na otwarcie znalazły się auta Porsche oraz Audi, będzie w najbliższej przyszłości reprezentowana również przez KTM, a w jej ramach może pojawić się również nowe dzieło Jubu Performance.
Delage, francuska marka słynąca przed drugą wojną światową z samochodów luksusowych i wyścigowych, wraca do żywych. Ambitne plany marki, która wraca na motoryzacyjną mapę świata po kilku długich dekadach uśpienia, otwiera super sportowy model o oznaczeniu D12. Maszyna ma legitymować się mocą przeszło tysiąca koni mechanicznych.
Po dwóch wyścigach na torze Silverstone mistrzostwa świata przeniosły się w minionym tygodniu z Wielkiej Brytanii do Hiszpanii, gdzie upały zapowiadały kolejne wyzwania dla kierowców, zespołów, maszyn i ogumienia, które mogłyby zaburzyć dominację Mercedesa. Niemiecki zespół wygrywał tu nieprzerwanie przez ostatnie trzy sezony.
Po prawie sześciu miesiącach przerwy na tory wyścigowe wróciły prototypy najwyższych klas Le Mans oraz najwyżej pozycjonowane maszyny typu GT: w sobotę na pętli Spa-Francorchamps w Belgii miała miejsce szósta runda długodystansowych, wyścigowych mistrzostw świata. Sześciogodzinny wyścig oryginalnie zaplanowany był na końcówkę kwietnia.
Audi zaprezentowało zupełnie nowe S3, którego pierwsza generacja pojawiła się na rynku ponad dwadzieścia lat temu. Sportowy kompakt klasy premium w już czwartej generacji wjeżdża do salonów sprzedaży od razu w dwóch wersjach nadwoziowych: jako trzybryłowa limuzyna oraz hatchback przedstawiający się pod nazwą Sportback.
W czerwcu Bentley pokazał zmodernizowaną Bentaygę, swojego przebojowego SUV'a, który w pierwszej serii rozszedł się po całym świecie w liczbie ponad dwudziestu tysięcy egzemplarzy. Teraz do palety dołącza zmodernizowana wersja o wymownej nazwie Speed, najmocniejsza i najszybsza wersja w całej rodzinie, której pierwsze wcielenie poznaliśmy półtora roku temu.
Quattroporte, największa i najstarsza limuzyna ze stajni Maserati, wspięła się na wyżyny swoich osiągów. Model w zupełnie nowej specyfikacji Trofeo jest najszybszym, czterodrzwiowym samochodem w historii włoskiej marki: dzięki turbodoładowanej, widlastej ósemce może rozpędzić się do prędkości aż 326 kilometrów na godzinę!
Ariel Motor Company przygotowało kolejne wcielenie modelu Nomad, spartańskiej terenówki, która zadebiutowała jakieś pięć lat temu. Tym razem mamy do czynienia z limitowaną maszyną, która trafi tylko do garstki wybrańców. Oto Nomad R, maszyna czerpiąca pełnymi garściami między innymi z modelu Atom, w którym pracowała widlasta ósemka.
Maserati Ghibli ma już na karku ponad siedem lat, w ciągu których nie było trudno zapomnieć o jego istnieniu. Ale nie tym razem. W tym roku najmniejsza limuzyna włoskiej marki robi wszystko, aby zapisać się na stałe w historii: w lipcu poznaliśmy hybrydowe Ghibli, do którego dołączyło teraz mocarne Ghibli Trofeo z silnikiem V8.