Włoskie samochody sportowe to nie tylko Ferrari czy Lamborghini, ale również dziesiątki, jeśli nie setki egzotycznych marek, które działały lub działają na dużo mniejszą skalę i często skupione są wokół jednej rodziny. Jedną z nich jest Taraschi, zakład, który niegdyś skupiał się na wyścigowych bolidach i który wraca dziś z coupe Berardo.
Po ponad dziesięciu latach nieobecności na rynek wraca słynny Hummer. Amerykańska, przerośnięta terenówka, której korzenie sięgają maszyny zbudowanej specjalnie na potrzeby armii, wjedzie w nową dekadę z zupełnie innym spojrzeniem na świat, niż do tej pory. Największa zmiana to układ napędowy, który będzie teraz w pełni elektryczny.
Do coraz większego grona marek, które wznawiają produkcję swoich historycznych modeli, przedwojenne automobile wyścigowe wliczając, dołącza brytyjski Vanwall. Firma wypuści na pożarcie kolekcjonerom kilka zupełnie nowych egzemplarzy słynnego bolidu Formuły 1, który rządził w wyścigach grand prix w końcówce lat pięćdziesiątych.
W roku 1937 w specjalnie zbudowanym samochodzie człowiek przekroczył po raz pierwszy na lądzie prędkość 500 km/h. Coś, co było kiedyś celem śmiałków, szaleńców, genialnych konstruktorów i ambicją całych narodów znalazło się w tym miesiącu w zasięgu nabywców produkowanych seryjnie samochodów osobowych: nowy rekord prędkości miał paść pod kołami maszyny SSC North America!
KTM zakończył prace nad objeżdżanym od kilkunastu miesięcy, zupełnie nowym ścigaczem bazującym na modelu X-Bow, którego kariera trwa już trzynasty rok. Coupe noszące oznaczenie GTX to najbardziej zaawansowana ewolucja samochodu austriackiej marki, która celuje w różnego rodzaju mistrzostwa samochodów GT oraz luźne dni torowe.
Sportowe ambicje Hyundai'a zataczają coraz szersze kręgi, zarówno jeśli chodzi o publiczne drogi jak i tory wyścigowe. Tylko w ostatnim czasie dostaliśmy odświeżony model i30 N, elektryczny koncept torowego RM20e oraz zapowiedź 200-konnego malucha i20 N. Teraz marka powiększa swoją reprezentację ścigaczy turystycznej klasy TCR.
W ubiegłym roku pokazano pierwsze SQ8, dużego, usportowionego SUV'a z katalogu Audi, który od dnia pierwszego deklarował oddanie silnikowi wysokoprężnemu. Dzisiaj to już za mało: SQ8 przybiera alternatywną osobowość i od teraz przedstawia się również jako ochotnik do przygarnięcia pod maskę silnika spalającego benzynę.
Zupełnie nowy Ghost dopiero co przyszedł na świat, a już zaczyna rozpychać się łokciami. Dosłownie i w przenośni: do standardowej limuzyny, którą pokazano na początku września dołącza teraz wiariant Extended. To wydłużona limuzyna, która jeśli chodzi o miejsce dla pasażerów na tylnych fotelach ma ustępować jedynie wydłużonemu Phantomowi.
Najnowsze BMW serii 1 zmieniło postrzeganie świata przez niemiecką markę i postrzeganie niemieckiej marki przez resztę świata. Powód: przesiadka na nową platformę, w której priorytetem jest przenoszenie napędu wyłącznie na przednią oś. Teraz BMW chce zamieszać również wśród przednionapędowych hot hatchy: oto zupełnie nowe 128ti.
Po siedmiu latach przerwy Formuła 1 wróciła w minionym tygodniu na Nürburgring. Tor, który w 2013 roku był miejscem organizacji Grand Prix Niemiec, ustąpił w ostatnich latach miejsca pętli Hockenheimring. W tym roku Hockenheimring nie ma w kalendarzu, nie ma również GP Niemiec, a wczorajszy wyścig nosił nazwę Grand Prix Eifelu.