Audi przedstawiło swój zaktualizowany bolid na przyszłoroczny sezon elektrycznej Formuły E, która stanie się po raz pierwszy mistrzostwami świata pod skrzydłami FIA, i ogłosiło nadciągające, duże zmiany w swoim podejściu do sportów samochodowych. Jakie dokładnie? Frazy kluczowe to, uwaga: Rajd Dakar, 24-godzinny wyścig Daytona oraz 24-godzinny wyścig Le Mans!
Angielska Ginetta, która w ostatnich latach przebiła się między innymi do prototypów klasy LMP1, rozszerza swoją działalność o Amerykę Północną. Nowy oddział firmy będzie służył nie tylko sprzedaży jej samochodów wyścigowych i drogowych, ale również ich produkcji. Jako pierwsze do walki na nowym terenie wkroczy małe coupe G55 GTA.
Formuła 1 na dobre opuściła Europę i na trzy ostatnie wyścigi skróconego do siedemnastu rund i skompresowanego do sześciu miesięcy sezonu wybrała się głęboko na Bliski Wschód, gdzie zadomowi się na trzy tygodnie z rzędu. Pierwszym z ostatnich trzech wyścigów tego roku było wczorajsze Grand Prix Bahrajnu, które od sześciu lat rozgrywane jest pod osłoną nocy.
Na rynek luksusowych samochodów o nieprzeciętnych osiągach wkracza nowa marka. To brytyjskie Naran Automotive, które zaznacza swoją obecność sportowym coupe o mocy przeszło tysiąca koni mechanicznych będącym w drodze do limitowanej produkcji seryjnej. Pierwsza produkcja marki ma czerpać pełnymi garściami z wyścigowych maszyn klasy GT3.
Czy ktoś domagał się kolejnego średniej wielkości crossovera, który jednocześnie udawałby coupe, miał zapędy na bycie autem, o którym można mówić w kategoriach sportowego i polegał na silniku wysokoprężnym? Jeśli tak: na takie właśnie, niszowe zapotrzebowania odpowiada najnowszy model Audi. Jest nim SQ5 w nadwoziu Sportback z silnikiem TDI.
Wśród klientów Ferrari nigdy nie brakowało osób zafascynowanych sportami samochodowymi do tego stopnia, że gotowe były wydać niewyobrażalne sumy na wycofane z użytku bolidy Formuły 1 włoskiej marki czy ścigacze z programu XX. Dla zainteresowanych regularną rywalizacją również nie brakowało atrakcji. Oto najnowsza z nich: nowe 488 GT Modificata.
Elektrycznych samochodów Mercedes-Benza stale przybywa i przybywać nie przestanie. Kilkanaście miesięcy temu worek z nowymi technologiami otworzył SUV o oznaczeniu EQC, a w kolejne na wejście do produkcji czekają już modele klas A, E oraz luksusowa limuzyna EQS. Sam EQC też może mieć jeszcze sporo do powiedzenia - oto koncept EQC 4x4².
Limuzyna klasy S firmowana przez markę Mercedes-Maybach, rozchwytywana szczególnie na terenie Chin, Rosji, Korei Południowej, USA oraz Niemiec, przeszła w ostatnich dniach przeskok generacyjny. Do historii odejdzie wkrótce model serii X222, który wprowadzono przeszło pięć lat temu, a jego miejsce zajmie zupełnie nowa maszyna serii Z223.
BRZ, bliźniacze do Toyoty GT86 coupe ze stajni Subaru, narodziło się na nowo. Lekkie, sportowe auto zadebiutowało w tym tygodniu w zupełnie nowej odsłonie. Druga generacja BRZ może pochwalić się przede wszystkim podniesioną mocą silnika, lepszym prowadzeniem, nową karoserią i kabiną oraz znacznie zwiększoną sztywnością całej konstrukcji.
Kilka lat sukcesów wyścigowego Huracana klasy GT3 na długim dystansie oraz popularność markowego pucharu Super Trofeo zaowocowały kolejnym modelem Lamborghini, który wyjeżdża na drogi publiczne z bardzo mocnym poczuciem przynależności do torów wyścigowych i odpowiednim nastawieniem. Modelem, o którym mowa jest zupełnie nowy Huracan Super Trofeo Omologata.