Kilkadziesiąt godzin po zakończeniu tegorocznego, 24-godzinnego wyścigu Daytona, w którym o wygraną walczył między innymi Cadillac ujawniono zupełnie nowe, usportowione modele tej amerykańskiej, luksusowej marki. Jednym z nich jest zapowiadana coraz głośniej od kilkunastu miesięcy limuzyna CT5-V Blackwing z rodziny V-Series.
Tesla Motors przedstawiła gruntownie zmodernizowaną limuzynę Model S, której prototypy kilkanaście miesięcy temu wzbudziły głośne spekulacje za sprawią wizyt na torach wyścigowych Nordschleife praz Laguna Seca. Nowości obejmują między innymi specyfikację o nazwie Plaid, której moc wykracza znacznie poza tysiąc koni mechanicznych.
SSC North America po dwóch nieudanych próbach i wielkich kontrowersjach dopięło swego za trzecim podejściem: supercoupe Tuatara ustanowiło kilkanaście dni temu nowy rekord prędkości maksymalnej wśród produkcyjnych samochodów dopuszczonych do zwykłego ruchu drogowego. Nowy rekord to ponad 455 kilometrów na godzinę! I na tym nie koniec.
W sierpniu 2017 roku poznaliśmy pierwsze, 600-konne M5 z napędem obu osi, w sierpniu 2018 roku ukazało się podkręcone do 625 koni M5 Competition, w maju 2019 świętowano 35-lecie modelu edycją urodzinową, a w połowie ubiegłego roku pokazano M5 po kosmetycznych zmianach. W tym tygodniu nadszedł czas ujawnienia najmocniejszego M5 w historii, limuzyny w wersji CS.
Od lat sześćdziesiątych miłośników Ferrari oraz włoskiego wzornictwa i myśli technologicznej nieprzerwanie fascynuje i bulwersuje słynny Breadvan, wyścigowa maszyna z 300-konnym V12, która powstała na bazie 250 GT. Dziś dyskusja na temat Breadvana może rozgorzeć na nowo: oto jego współczesna interpretacja od Niels van Roij Design.
Czeska Praga zaprezentowała gruntownie zmodernizowany model R1, który przez ostatnie blisko siedmiu lat można było zobaczyć w coraz większej liczbie wyścigów i serii wyścigowych na terenie całego kontynentu. W nowym sezonie na kierowców maszyny, którą trudno jednoznacznie sklasyfikować, czekają między innymi nowe, markowe mistrzostwa.
Na wszystkich miłośników klasycznych Jaguarów, którzy gotowi są na pozbycie się milionów dolarów aby tylko stać się posiadaczem wymarzonego modelu, czeka kolejna, kusząca propozycja wymiany gotówki na coś wyjątkowego. To najnowsze dzieło Ecurie Ecosse, limitowana seria wiernych replik słynnego, wyścigowego C-Type.
Renault ogłosił swoje plany na nadchodzące pięć lat. To mała rewolucja pod hasłem Renaulution, która sprowadza się do kilkunastu nowych modeli o napędzie hybrydowym lub wyłącznie elektrycznym. To, czego można spodziewać się po ofercie francuskiej marki w najbliższej przyszłości, już teraz prezentuje koncept nowej "Piątki".
Rządy w długodystansowych, wyścigowych mistrzostwach świata po prototypach LMP1 przejmują w tym roku zupełnie nowe prototypy klasy Le Mans Hypercar, których debiut o kilka miesięcy opóźniła epidemia koronawirusa. Pierwszą maszynę nowej ery poznaliśmy dzisiaj. To model GR010 Hybrid od Toyoty, pojazd aktualnych mistrzów świata.
Grupa Renault rozpoczyna oficjalnie zakrojone na szeroką skalę działania związane z marką Alpine, które wprowadzą ją w tym roku do mistrzostw świata Formuły 1 i w ciągu pięciu lat przekształcą w całości w producenta drogowych samochodów o napędzie elektrycznym. Nadchodzące zmiany zapowiada bolid o oznaczeniu A521 oraz nawiązanie współpracy z Lotusem.