Różnego rodzaju wycieczki na tory wyścigowe z nowym coupe serii Z, które w ostatnich miesicąch z powodzeniem uskuteczniał Nissan, nie miały służyć tylko zabawie inżynierów i kierowców. Zebrane doświadczenia zaowocowały samochodem wyścigowym klasy GT4, który już wkrótce będzie można nabyć z myślą o podjęciu rywalizacji na całym globie.
Wszystko wskazuje na to, że w ciągu dwóch nadchodzących sezonów liczba marek wśród topowych prototypów w najbardziej prestiżowych, długodystansowych, wyścigowych mistrzostwach na świecie powiększy się z czterech do co najmniej dziesięciu! Na tym nie koniec: niektóre z nich pracują nad wersjami drogowymi. Jedną z nich jest Vanwall.
W ciągu kilku ostatnich lat Volkswagen stworzył całą rodzinę elektrycznych modeli pod wspólnym szyldem ID, których rozpoznanie i identyfikacja staje się coraz trudniejsza, zależnie od długości i szerokości geograficznej. Wszystkim należy się chwila wytchnienia! I oto jest: koncept Gen.Travel, futurystyczna wizja autonomicznych podróży poziomu piątego.
Porsche dedykowane wyścigom górskim, które budowano w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych są dzisiaj dość mało znaną, ale fascynującą częścią sportowej historii niemieckiej marki. Kilka lat temu w ich kierunku spoglądał nostalgicznie prototyp zbudowany na bazie Boxstera, a dziś w jego ślady idzie najnowsze dzieło Ruf Automobile.
Pięćdziesiąt lat temu we Francji przyszedł na świat Renault 5. Auto stało się z miejsca przebojem, produkowane było w dwóch generacjach do drugiej połowy lat dziewięćdziesiątych, a w latach osiemdziesiątych doczekało się szalonej wersji Turbo z silnikiem umieszczonym centralnie. To właśnie do Turbo nawiązuje najnowsze dzieło Renaulta, koncept R5 Turbo 3E.
Caterham po raz kolejny odświeżył swojego największego klasyka, który na pierwszy rzut oka w ciągu ostatnich pięćdziesięciu lat nie uległ znaczącym zmianom. Mowa o modelu Super Seven, który we wznowionym, zmodernizowanym wydaniu dostępny będzie z wyborem jednego z dwóch silników spalinowych jako Super Seven 600 oraz Super Seven 2000.
Dawno, dawno temu pod liczbą 63 w katalogu AMG skrywały się modele z wolnossącym V8 o pojemności 6,2 litra. Później V8 zostało turbodoładowane i skurczyło się najpierw do 5,5 litra, a później do czterech litrów. Dziś można o tym dziedzictwie zapomnieć: zupełnie nowa limuzyna i kombi AMG C 63 mają pod maską tylko cztery cylindry.
Do debiutu zupełnie nowych, wyścigowych prototypów klasy LMDh zostały dokładnie cztery miesiące. W styczniu przyszłego roku maszyny spotkają się po raz pierwszy na treningach Roar Before The 24, a później staną do walki w 24-godzinnym wyścigu na Daytonie. W sezonie 2024 będzie ich jeszcze więcej: wśród nowo przybyłych zobaczymy Lamborghini.
Na rynek amerykański dumnie powrócił krążownik o oznaczeniu 300C, luksusowa limuzyna Chryslera o sportowym zacięciu z ogromną, widlastą ósemką pod maską. Model wrócił tylko na chwilę jako pożegnane całej serii 300, której historia sięga 1955 roku. Limitowana seria sprzedała się w całości w ciągu zaledwie kilkunastu godzin.
Półtora roku po ogłoszeniu planu Renaulution nową erę w swojej historii otwiera Dacia, która należy do grupy Renaulta od 1999 roku. W życie wchodzi nowe logo, nowe placówki sprzedaży, nowy język stylistyczny, nowe kolory, podbój nowych rynków oraz... koncept Manifesto, który dla rumuńskiej marki ma być jeżdżącym laboratorium przyszłości.