Po przeszło ośmiu latach od bankructwa do żywych wraca Bertone, słynne, włoskie studio nadwoziowe. Zupełnie nowy rozdział w historii zasłużonej marki otwiera model super sportowego coupe o oznaczeniu GB110, który świętuje 110-lecie jej działalności i który ma rozwijać przeszło 1100 koni mechanicznych.
Najbliższe plany fabryki Bugatti w Molsheim zakładają przede wszystkim ukończenie produkcji limitowanego do 500 egzemplarzy modelu Chiron we wszystkich odmianach. Do zbudowania zostało jeszcze niespełna sto samochodów, z których wszystkie od dawna są zarezerwowane. To oznacza, że na niektóre projekty zabrakło miejsca. Jednym z nich jest Chiron Profilee.
W ubiegłym roku minęło dokładnie sto lat od nawiązania pierwszej współpracy między Alfą Romeo oraz specjalizującym się w karoseriach zakładem Zagato. Okrągła rocznica sprawiła, że dwie wielkie, włoskie marki spotkały się ponownie. Efektem połączenia okazało się jedyne w swoim rodzaju coupe o nazwie Giulia SWB.
Projekt zupełnie nowego samochodu wyścigowego klasy Le Mans Hypercar marki Isotta Fraschini nabiera coraz konkretniejszych kształtów. Rozpoczęto już budowę pierwszego egzemplarza, zdradzono jego pełną specyfikację i w dalszym ciągu planuje się jego debiut w World Endurance Championship już w przyszłym roku.
MX-5, mały roadster produkowany przez Mazdę, cieszy właścicieli we wszystkich zakątkach świata od przeszło dwudziestu lat. Obecnie w produkcji mamy jego czwartą generację, ale w dalszym ciągu nie brakuje takich, którzy za najlepsze uznają jego pierwsze wcielenie. Takie myślenie było punktem wyjścia dla speedstera marki Gorgona.
Speirling, eksperymentalny prototyp od McMurtry Automotive o napędzie elektrycznym i wentylatorze przysysającym go do podłoża, latem tego roku w Goodwood popisał się pobiciem 23-letniego rekordu, który padł pod kołami bolidu Formuły 1. Teraz na koncie niezwykłego auta wylądowały oszałamiające rekordy przyspieszeń.
Moda na restomody dociera do coraz młodszych modeli i coraz popularniejszych marek, na które nie trzeba będzie wykładać milionów. Jedną z najnowszych propozycji w takiej właśnie kategorii jest francuska ikona lat osiemdziesiątych, hot hatch 205 GTI od Peugeota, który przeszedł operację u Tolmana.
Najmocniejsze kombi w dorobku Audi idzie śladami swojego poprzednika i w ramach modernizacji przeobraża się w jeszcze mocniejszy wariant pod tytułem Performance. Poprzednia generacja siedem lat temu w specyfikacji Performance osiągała aż 605 koni mechanicznych. Jaką mocą będzie miażdżyć konkurencję najnowsze wcielenie?
Mocarna limuzyna RS7 Sportback z katalogu Audi Sport doszła do momentu, w którym wiek zaczął dawać się jej we znaki. W segmencie, w którym się znajduje lekarstwem na takie dolegliwości jest przeważnie jeszcze więcej mocy i technologii poprawiających prowadzenie. Właśnie takie jest nowe RS7 Sportback Performance.
Holenderskie zakłady Donkervoort Automobielen we właściwym dla siebie stylu podkręcają własne możliwości i ruszają tam, gdzie docierają tylko nieliczni. Zupełnie nowy model marki, ekstremalny roadster o nazwie F22, to mistrz wagi lekkiej, w którym moc w przeliczeniu na jedną tonę ma przekraczać 666 koni mechanicznych.