Na drodze mającej poprowadzić najbardziej luksusowe i najdroższe samochody z koncernu Hyundai Motor Group ku elektrycznej przyszłości znalazł się kolejny koncept, który ma potencjał na przyspieszenie całej transformacji i zmartwienie konkurencji. Jest nim projekt pod tytułem X Convertible marki Genesis.
W październiku Ford odsłonił przed światem ostatnią, limitowaną ewolucję super coupe GT w wersji drogowej. Teraz okazuje się, że to jeszcze nie koniec historii amerykańskiego egzotyka. Jego karierę definitywnie zakończy ewolucja GT Mk VI, która przeznaczona jest wyłącznie do poruszania się po torach wyścigowych.
W tym roku w mistrzostwach GT2 European Series gościnnie pojawiło się przeszło 730-konne coupe GT Track Series od AMG. Limitowany model, który adresowany był do amatorów ścigania i kolekcjonerów, nigdy nie miał zagościć w mistrzostwach na stałe. Taką rolę powierzono zupełnie nowej maszynie klasy GT2, wzorowanej na Track Series.
Do rozpoczęcia jedenastego sezonu długodystansowych mistrzostw świata FIA zostało dokładnie sto dni, a w tym tygodniu rozpoczęły się przedsezonowe testy północnoamerykańskiego pucharu IMSA z zupełnie nowymi ścigaczami typu LMDh na Daytonie. Ogłoszono też najważniejsze zmiany w mistrzostwach świata na rok 2023 i 2024.
Stale postępująca hybrydyzacja modeli marki Mercedes-AMG zatacza coraz większe kręgi. Tym razem dotarła do luksusowej klasy S, od której wszystko się zaczęło - pięćdziesiąt lat temu powstał słynny, wyścigowy krążownik 300 SEL 6.8 AMG o mocy przeszło 425 KM. Dziś drogowy model S 63 E Performance przekracza 800 koni mechanicznych!
Od debiutu pierwszego Forda GT dwudziestego pierwszego wieku minie wkrótce dwadzieścia lat, a lada tydzień zakończy się produkcja współczesnego GT. O bezpośrednim następcy nie ma na razie mowy, ale przed miłośnikami amerykańskiego super coupe otwierają się nowe alternatywy. Oto GT1, torowa maszyna bazująca na poprzednim Fordzie GT.
Latem tego roku Dodge zaproponował swoim klientom zupełnie nową maszynę o nazwie Hornet. Nowy model przedstawiał się jako niewielki, według amerykańskich standardów, crossover bazujący na platformie od Alfy Romeo, którą wykorzystano w ramach koncernu Stellantis. Oprócz wersji seryjnej pokazano też usportowiony koncept GT GLH.
Narodziny wyścigowych maszyn klasy Le Mans Hypercar, które w sezonie 2023 wejdą w trzeci rok panowania, nie znalazły jeszcze odzwierciedlenia wśród modeli drogowych. Ale wszystko jeszcze przed nami: nad drogowymi autami pracuje Vanwall oraz SCG, a maszynę inspirowaną Hypercarami buduje niejakie 777 Motors.
Od prezentacji konceptu terenowego Huracana Sterrato minęły już trzy lata, w ciągu których Lamborghini o swoim nietypowym projekcie nie zapomniało ani na chwilę. Przez cały rok mogliśmy oglądać zdjęcia szpiegowskie prototypów, a w tym tygodniu podczas targów Art Basel w Miami zadebiutowała wersja seryjna.
De Tomaso pracuje nieustannie od kilku lat nad wprowadzeniem do limitowanej produkcji coupe P72, swojego pierwszego modelu nowej ery. Ale to nie wszystko. Oprócz auta drogowego przygotowywana jest również wersja wyścigowa, która mogłaby w przyszłości pojawić się w grupie Le Mans Hypercar. Nazwano ją P900.