Chińskie marki dwoją się i troją, coraz większymi liczbami docierają do europejskich granic i coraz śmielej zajmują miejsca w coraz wyższych segmentach. Jedną z tego typu nowości pierwszych dni tego roku jest luksusowa marka YangWang, która zadebiutowała z dużą terenówką oraz sportowym coupe.
Kilka dni temu Hennessey świętował oddanie w ręce klienta dziesiątej sztuki przeszło 1800-konnego modelu Venom F5, z którym wiązana jest nadzieja na przekroczenie 300 mil na godzinę. Na razie jednak priorytety są inne: nie długie proste, ale tory wyścigowe. Właśnie w takich warunkach ma sprawdzić się coupe Venom F5 Revolution.
W dorobku grupy Stellantis przybywa marek, które stawiają na samochody elektryczne. Swój pierwszy krok w takim właśnie kierunku postawił Ram, amerykański producent samochodów dostawczych i dużych pick-up'ów, który kilkanaście lat temu został wydzielony ze struktur Dodge'a. Jego elektryczną przyszłość zapowiada koncept 1500 Revolution.
Peugeot, przynajmniej jeśli o europejską ofertę modeli osobowych chodzi, zmierza do porzucenia silników spalinowych i przeobrażenia swojej całej floty w samochody o napędzie wyłącznie elektrycznym. Zwiastunem tego, czego będzie można spodziewać się w kolejnej dekadzie jest efektowny koncept o nazwie Inception.
BMW szykuje się do kompleksowego odmłodzenia swojej oferty i wprowadzenia na rynek Nowej Klasy, która miałaby być gotowa na sezon 2025. Najważniejsze nowości najbliższej przyszłości przywieziono na targi Consumer Electronics Show w Las Vegas, na których zadebiutował również koncept i Vision Dee.
Aion, nowa marka należąca do chińskiego giganta GAC Group, zaprezentowała swój drugi model z intencją wprowadzenia go jak najszybciej do produkcji seryjnej. Pierwszym pojazdem marki było super sportowe coupe Hyper SSR, drugim jest limuzyna Hyper GT, która pod względem osiągów pozostaje na razie daleko w tyle.
W ostatnich dniach minionego roku londyńskie NanoFlowcell ogłosiło utworzenie swojego oficjalnego oddziału w USA, dedykowanego podbojowi tamtejszych rynków, rozwojowi nowych technologii i produkcji aut pod własną marką Quant. Jednocześnie pokazano zmodernizowany model Quantino w wydaniu pod tytułem Twentyfive.
SR3, najpopularniejszy model w katalogu Radicala, przeszedł kolejną modernizację i przeobraził się w specyfikację XXR. Firma, która świętowała w tym roku swoje dwudzieste piąte urodziny, przy okazji modernizacji sięgnęła po kilka znaczących nowości i pierwszy raz skusiła się na wykorzystanie biopaliw.
Od stycznia przyszłego roku zakłady Morgan Motor Company zaczną opuszczać zmodernizowane modele z serii Super oraz Plus, wśród których znajdziemy trzy różne propozycje na trzech i czterech kołach. Jedną z nich będzie roadster Plus Six w stylu retro, który za kilka miesięcy wkroczy w czwarty rok swojej kariery.
Morgan porządkuje swoją ofertę i dzieli swój katalog na dwa osobne filary: Plus oraz Super. Pod tym drugim kryje się obecnie tylko mały roadster o trzech kołach, a pod pierwszym znajdziemy dwa pełnowymiarowe roadstery w stylu retro. Roadstery, które przeszły małą modernizację. Jednym z nich jest Plus Four.