W ciągu kilku ostatnich lat Volkswagen stworzył całą rodzinę elektrycznych modeli pod wspólnym szyldem ID, których rozpoznanie i identyfikacja staje się coraz trudniejsza, zależnie od długości i szerokości geograficznej. Wszystkim należy się chwila wytchnienia! I oto jest: koncept Gen.Travel, futurystyczna wizja autonomicznych podróży poziomu piątego.
Porsche dedykowane wyścigom górskim, które budowano w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych są dzisiaj dość mało znaną, ale fascynującą częścią sportowej historii niemieckiej marki. Kilka lat temu w ich kierunku spoglądał nostalgicznie prototyp zbudowany na bazie Boxstera, a dziś w jego ślady idzie najnowsze dzieło Ruf Automobile.
Pięćdziesiąt lat temu we Francji przyszedł na świat Renault 5. Auto stało się z miejsca przebojem, produkowane było w dwóch generacjach do drugiej połowy lat dziewięćdziesiątych, a w latach osiemdziesiątych doczekało się szalonej wersji Turbo z silnikiem umieszczonym centralnie. To właśnie do Turbo nawiązuje najnowsze dzieło Renaulta, koncept R5 Turbo 3E.
Caterham po raz kolejny odświeżył swojego największego klasyka, który na pierwszy rzut oka w ciągu ostatnich pięćdziesięciu lat nie uległ znaczącym zmianom. Mowa o modelu Super Seven, który we wznowionym, zmodernizowanym wydaniu dostępny będzie z wyborem jednego z dwóch silników spalinowych jako Super Seven 600 oraz Super Seven 2000.
Dawno, dawno temu pod liczbą 63 w katalogu AMG skrywały się modele z wolnossącym V8 o pojemności 6,2 litra. Później V8 zostało turbodoładowane i skurczyło się najpierw do 5,5 litra, a później do czterech litrów. Dziś można o tym dziedzictwie zapomnieć: zupełnie nowa limuzyna i kombi AMG C 63 mają pod maską tylko cztery cylindry.
Do debiutu zupełnie nowych, wyścigowych prototypów klasy LMDh zostały dokładnie cztery miesiące. W styczniu przyszłego roku maszyny spotkają się po raz pierwszy na treningach Roar Before The 24, a później staną do walki w 24-godzinnym wyścigu na Daytonie. W sezonie 2024 będzie ich jeszcze więcej: wśród nowo przybyłych zobaczymy Lamborghini.
Na rynek amerykański dumnie powrócił krążownik o oznaczeniu 300C, luksusowa limuzyna Chryslera o sportowym zacięciu z ogromną, widlastą ósemką pod maską. Model wrócił tylko na chwilę jako pożegnane całej serii 300, której historia sięga 1955 roku. Limitowana seria sprzedała się w całości w ciągu zaledwie kilkunastu godzin.
Półtora roku po ogłoszeniu planu Renaulution nową erę w swojej historii otwiera Dacia, która należy do grupy Renaulta od 1999 roku. W życie wchodzi nowe logo, nowe placówki sprzedaży, nowy język stylistyczny, nowe kolory, podbój nowych rynków oraz... koncept Manifesto, który dla rumuńskiej marki ma być jeżdżącym laboratorium przyszłości.
Horacio Pagani przed fortepianem, orkiestra symfoniczna na scenie, publiczność licząca ponad 170 gości z całego świata i egzotyczne super coupe wyłaniające się z ciemności. Tak wyglądała premiera zupełnie nowego samochodu Pagani Automobili, która miała miejsce w Teatro Lirico w Mediolanie. Następcę modeli Zonda i Huayra nazwano Utopia.
Mustang, który w ciągu minionych pięćdziesięciu ośmiu lat stał się stałym elementem nie tylko amerykańskiego krajobrazu, zaczyna nowy etap swojej kariery. Siódma generacja pozostaje wierna silnikom spalinowym, ręcznej skrzyni biegów i szykuje się na podbój torów wyścigowych w kilku różnych kategoriach i mistrzostwach świata.