Urus, który wprowadził Lamborghini na zupełnie nowe tereny i pozwolił na osiągnięcie rekordowych wyników sprzedaży, ma już prawie pięć lat. W tym czasie włoskiemu SUV'owi o bojowym charakterze przybyło rywali, którzy po części mogli odebrać mu pewność siebie. Aby wszystko wróciło do normy przygotowano nową wersję - oto Urus Performante.
W ubiegłym roku amerykańskie zakłady Hennessey Special Vehicles rozpoczęły oficjalnie seryjną produkcję coupe Venom F5, jednego z najmocniejszych i najszybszych samochodów drogowych obecnej dekady. Ponad trzy lata temu, jeszcze przy okazji pracy nad pierwszym prototypem, zakomunikowano, że model powstanie również jako roadster.
Ewolucja 911 generacji 992 dotarła do przystanku pod tytułem GT3 RS, na którym kryje się najszybsze i najmocniejsze 911 z silnikiem wolnossącym i rozwiązaniami zaczerpniętymi prosto z torów wyścigowych. Porsche już na premierze deklaruje, że tak samo, jak poprzednio, produkcja nowego modelu będzie mniejsza niż zapotrzebowanie.
Północnoamerykański oddział Hondy pokazał swoją najnowszą, wyścigową maszynę klasy Le Mans Daytona h po raz pierwszy bez maskowania. Prototyp nowej kategorii, przygotowany tradycyjnie pod luksusową marką Acura, będzie od przyszłego roku rywalizował z samochodami takich producentów, jak BMW, Cadillac oraz Porsche.
Aston Martin świętuje 10-lecie działalności oddziału Q, u którego można liczyć na kosmetyczne przeróbki seryjnych modeli brytyjskiej marki dyktowane własnymi upodobaniami, krótkie serie limitowane, a w najbardziej ekstremalnych przypadkach kompletne samochody budowane na indywidualne zamówienia. Dziesięciolecie Q przypieczętowano modelem DBR22.
Nowozelandzkie Rodin Cars, które oferuje od kilku lat oferuje ekstremalną maszynę wywodzącą się z Formuły 1 i jednego z projektów brytyjskiego Lotusa, zdradziło szczegóły swojego najnowszego projektu. Oto FZero, drugi model w krótkiej historii marki. FZero ma być jednym z najszybszych samochodów jakie kiedykolwiek produkowano.
Przeróbki zabytkowych samochodów Hyundai'a w maszyny z alternatywnej rzeczywistości idą koreańskiej marce tak dobrze, że możemy mówić już o całej kolekcji i śmiało spodziewać się jej ciągłego powiększania. Najnowszym przykładem takiej właśnie działalności jest koncept N Vision 74, dla którego punktem wyjścia był prototyp z 1974 roku.
Entuzjazm i kreatywność studentów Akademii Skody zostały wykorzystane do budowy kolejnego samochodu koncepcyjnego o unikatowym charakterze. Tym razem po raz pierwszy na warsztat wzięto seryjnie produkowany model Kamiq, który za sprawą młodych talentów został przeobrażony we współpracy z oddziałem Skoda Motorsport w rajdówkę o nazwie Afriq.
Własne serie wyścigowe, które przyciągają profesjonalistów i amatorów, to coś, co od dekad wyróżnia takie marki, jak Porsche, Ferrari oraz Lamborghini. Mniej znane są wysiłki McLarena, który zbroi się na nowe wydanie swojego markowego pucharu. Wszyscy kierowcy będą startować w nim w modelu Artura Trophy.
Formuła 1 przeszła w stan przerwy wakacyjnej, którą zaplanowano na prawie cały miesiąc. Ostatnią rundą mistrzostw świata przed chwilą wytchnienia był wczorajszy wyścig na torze Hungaroring na Węgrzech, który odwiedzany jest nieprzerwanie od 1986 roku. Rok temu niespodziewanie triumfował tu Ocon w bolidzie zespołu Alpine.