Odliczanie do premiery najbardziej wyczekiwanego, wyścigowego prototypu sezonu 2023 dopiegło końca. W sobotę wieczorem Ferrari odsłoniło model 499P klasy Le Mans Hypercar. Organizatorzy długodystansowych mistrzostw świata i 24-godzinnego Le Mans, a także kibicie, kierowcy i rywale Ferrari czekali na tę chwilę prawie pięćdziesiąt lat!
Delage, które wróciło do życia kilka lat temu dzięki staraniom nowych właścicieli i inwestorów, rozszerza swoją ofertę o drugi wariant nadwoziowy super sportowego modelu D12. Maszyna, którą twórcy określaną dumnie Formułą 1 na zwykłe drogi, dostępna będzie teraz również jako pozbawiony dachu Speedster.
W tym miesiącu Toyota rozpoczęła testy zupełnie nowego, wyścigowego samochodu klasy GT3, który wywodzi się z pokazanego w styczniu konceptu. Przedsięwzięcie to na razie owiane jest tajemnicą, a oddział Toyota Gazoo Racing ma nam dzisiaj do przekazania coś innego. Oto nowe wcielenie wyścigowej Supry w specyfikacji GT4.
Rodzina usportowionych samochodów Skody spod znaku RS powiększyła się o kolejnego, zupełnie nowego przedstawiciela. Jest nim drugi pojazd w rodzinie o napędzie wyłącznie elektrycznym. To model Enyaq RS iV, który powstał na bazie crossovera klasy średniej pokazanego przez czeską markę ponad dwa lata temu.
W sierpniu po miesiącach zakulisowych doniesień i spekulacji swoje plany odnośnie dołączenia do Formuły 1 w sezonie 2026 w roli producenta jednostek napędowych potwierdziło oficjalnie Audi. Dziś niemiecki koncern zdradził nazwę zespołu, z którym połączy siły. Będzie nim szwajcarski Sauber, który obecnie związany jest z Alfą Romeo.
Pokazany wiosną tego roku Eletre, pierwszy SUV w historii Lotusa, szykuje się wielkimi krokami do wejścia do produkcji seryjnej. Jego twórcy zdradzili dzisiaj, że model o napędzie wyłącznie elektrycznym dostępny będzie w trzech wariantach. Moc najmocniejszego z nich, Eletre R, przekroczy 900 koni mechanicznych!
Formuła 1 po wizycie w Japonii na początku tego miesiąca przeniosła się w zupełnie inne miejsce kuli ziemskiej. Gdzie dokładnie? Mistrzostwa świata w ramach dziewiętnastej rundy z dwudziestu dwóch wylądowały w minionym tygodniu w USA w Teksasie, który odwiedzany jest od 2012 roku. W tym czasie aż pięć razy wygrywał tu zespół Mercedesa.
Renault świętuje w tym roku nie tylko pięćdziesiąte urodziny modelu 5, ale również trzydziestą rocznicę zakończenia produkcji modelu 4, który w ubiegłym roku świętował swoje sześćdziesiąte urodziny. Po dodaniu jednego do drugiego skończymy z pretekstem do budowy kolejnego konceptu. I oto jest: poznajmy koncept 4Ever Trophy.
Do debiutu w przyszłorocznym sezonie długodystansowych, wyścigowych mistrzostw świata szykuje się kolejna marka. Tym razem ma być to spora niespodzianka: plany startu z zupełnie nową maszyną typu Le Mans Hypercar i jednocześnie swój powrót do żywych ogłosiła włoska Isotta Fraschini, której reaktywacja planowana była od kilku lat.
W lipcu Cadillac pokazał światu po raz pierwszy swoją zupełnie nową super produkcję, limuzynę o nazwie Celestiq. Pojazd w pokazowym wcieleniu miał rozbudzić apetyt klientów marki, którzy gotowi są na przesiadkę z silników spalinowych na elektryczne. Kilka dni temu gotowy do produkcji Celestiq miał swoją właściwą premierę.