Moda na restomody dociera do coraz młodszych modeli i coraz popularniejszych marek, na które nie trzeba będzie wykładać milionów. Jedną z najnowszych propozycji w takiej właśnie kategorii jest francuska ikona lat osiemdziesiątych, hot hatch 205 GTI od Peugeota, który przeszedł operację u Tolmana.
Najmocniejsze kombi w dorobku Audi idzie śladami swojego poprzednika i w ramach modernizacji przeobraża się w jeszcze mocniejszy wariant pod tytułem Performance. Poprzednia generacja siedem lat temu w specyfikacji Performance osiągała aż 605 koni mechanicznych. Jaką mocą będzie miażdżyć konkurencję najnowsze wcielenie?
Mocarna limuzyna RS7 Sportback z katalogu Audi Sport doszła do momentu, w którym wiek zaczął dawać się jej we znaki. W segmencie, w którym się znajduje lekarstwem na takie dolegliwości jest przeważnie jeszcze więcej mocy i technologii poprawiających prowadzenie. Właśnie takie jest nowe RS7 Sportback Performance.
Holenderskie zakłady Donkervoort Automobielen we właściwym dla siebie stylu podkręcają własne możliwości i ruszają tam, gdzie docierają tylko nieliczni. Zupełnie nowy model marki, ekstremalny roadster o nazwie F22, to mistrz wagi lekkiej, w którym moc w przeliczeniu na jedną tonę ma przekraczać 666 koni mechanicznych.
Na drodze mającej poprowadzić najbardziej luksusowe i najdroższe samochody z koncernu Hyundai Motor Group ku elektrycznej przyszłości znalazł się kolejny koncept, który ma potencjał na przyspieszenie całej transformacji i zmartwienie konkurencji. Jest nim projekt pod tytułem X Convertible marki Genesis.
W październiku Ford odsłonił przed światem ostatnią, limitowaną ewolucję super coupe GT w wersji drogowej. Teraz okazuje się, że to jeszcze nie koniec historii amerykańskiego egzotyka. Jego karierę definitywnie zakończy ewolucja GT Mk VI, która przeznaczona jest wyłącznie do poruszania się po torach wyścigowych.
W tym roku w mistrzostwach GT2 European Series gościnnie pojawiło się przeszło 730-konne coupe GT Track Series od AMG. Limitowany model, który adresowany był do amatorów ścigania i kolekcjonerów, nigdy nie miał zagościć w mistrzostwach na stałe. Taką rolę powierzono zupełnie nowej maszynie klasy GT2, wzorowanej na Track Series.
Do rozpoczęcia jedenastego sezonu długodystansowych mistrzostw świata FIA zostało dokładnie sto dni, a w tym tygodniu rozpoczęły się przedsezonowe testy północnoamerykańskiego pucharu IMSA z zupełnie nowymi ścigaczami typu LMDh na Daytonie. Ogłoszono też najważniejsze zmiany w mistrzostwach świata na rok 2023 i 2024.
Stale postępująca hybrydyzacja modeli marki Mercedes-AMG zatacza coraz większe kręgi. Tym razem dotarła do luksusowej klasy S, od której wszystko się zaczęło - pięćdziesiąt lat temu powstał słynny, wyścigowy krążownik 300 SEL 6.8 AMG o mocy przeszło 425 KM. Dziś drogowy model S 63 E Performance przekracza 800 koni mechanicznych!
Od debiutu pierwszego Forda GT dwudziestego pierwszego wieku minie wkrótce dwadzieścia lat, a lada tydzień zakończy się produkcja współczesnego GT. O bezpośrednim następcy nie ma na razie mowy, ale przed miłośnikami amerykańskiego super coupe otwierają się nowe alternatywy. Oto GT1, torowa maszyna bazująca na poprzednim Fordzie GT.