Po raz piąty z rzędu od Grand Prix Bahrajnu w minioną niedzielę rozpoczął się zupełnie nowy sezon mistrzostw świata Formuły 1. W tym roku tytułów mistrzowskich bronić będą: wśród kierowców po raz drugi w swojej karierze Max Verstappen, a wśród konstruktorów po raz pierwszy od roku 2014 Red Bull Racing.
Chińskie Geely, do którego należą takie marki, jak Volvo, Lotus oraz Polestar i które ma dostarczać elektryczną platformę dla polskiej Izery, tworzy kolejną markę, celującą w wyższe segmenty - Galaxy. Nowe przedsięwzięcie startuje z zapowiedzą produkcji dużego SUV'a i konceptem limuzyny o nazwie Light.
W ślady odświeżonych niedawno limuzyn i kombi klasy CLA idzie seria dużych crossoverów GLE, które od kilku lat oferowane są w dwóch wersjach nadwoziowych. Wszystkie nowości zaaplikowano wariantom podstawowym oraz usportowionym odmianom od AMG, wśród których najwięcej zyskała wersja z liczbą 53 w nazwie.
AC Cars zapowiada zupełnie nową Cobrę GT, otwarcie swojej nowej siedziby głównej i powrót na rynki europejskie. Nowy roadster brytyjskiej marki, która działa nieprzerwanie od ponad 120 lat, pozostanie wierny stylistycznie i technologicznie swojemu oryginałowi: pod maską znajdziemy w nim widlastą ósemkę.
W przyszłym roku w serii wyścigowej IndyCar pojawią się nowe bolidy, które zostaną wyposażone w hybrydowe układy napędowe. Prace nad przyszłymi rozwiązaniami prowadzone są od kilku lat i czasu jest tyle, że niektórzy pozwolili sobie na szalone eksperymenty. Jednym z nich jest torowa CR-V z oddziału Honda Performance Development.
W połowie stycznia poznaliśmy wstępną listę startową na nadchodzący sezon World Endurance Championship, a wczoraj opublikowano wstępną listę startową na tegoroczne Le Mans. W obu przypadkach znajdziemy kilkanaście maszyn klasy Hypercar siedmiu marek. A może być ich jeszcze więcej: swoje dzieło po raz pierwszy pokazała dziś Isotta Fraschini.
Do stale powiększającej się listy konceptów zaprojektowanych specjalnie na potrzeby gier z serii Gran Turismo dołączyło najnowsze dzieło włoskiego studia projektowego Italdesign. Z myślą o wirtualnej rywalizacji na torach wyścigowych i bezdrożach zaprojektowano coupe o nazwie Exeneo.
Mercedes-Maybach szykuje się do wprowadzenia na rynek swojego pierwszego modelu z hybrydowym napędem typu plug-in. Takim właśnie rozwiązaniem będą wkrótce kuszeni klienci zainteresowani limuzyną klasy S, która do tej pory polegała wyłącznie na benzynowych silnikach V8 oraz V12, które przekraczały nawet 600 koni mechanicznych.
Do pierwszego wyścigu jedenastego sezonu World Endurance Championship zostały dokładnie cztery tygodnie. Pełną gotowość na odparcie ataku konkurencji w postaci zupełnie nowych maszyn takich marek, jak Ferrari, Porsche i Cadillac ogłosiła Toyota, która pokazała trzecią ewolucję modelu GR010 Hybrid.
Mercedes-Benz klasy G, który od ponad czterdziestu lat pozostaje właściwie niewyczerpalnym źródłem inspiracji, stał się punktem wyjścia dla kolejnego dzieła sztuki bardzo nowoczesnej. Oto koncept pod tytułem Mondo G, niezwykły pojazd stworzony w ramach współpracy z włosko-francuskim domem mody Moncler.