Narodziny wyścigowych maszyn klasy Le Mans Hypercar, które w sezonie 2023 wejdą w trzeci rok panowania, nie znalazły jeszcze odzwierciedlenia wśród modeli drogowych. Ale wszystko jeszcze przed nami: nad drogowymi autami pracuje Vanwall oraz SCG, a maszynę inspirowaną Hypercarami buduje niejakie 777 Motors.
Od prezentacji konceptu terenowego Huracana Sterrato minęły już trzy lata, w ciągu których Lamborghini o swoim nietypowym projekcie nie zapomniało ani na chwilę. Przez cały rok mogliśmy oglądać zdjęcia szpiegowskie prototypów, a w tym tygodniu podczas targów Art Basel w Miami zadebiutowała wersja seryjna.
De Tomaso pracuje nieustannie od kilku lat nad wprowadzeniem do limitowanej produkcji coupe P72, swojego pierwszego modelu nowej ery. Ale to nie wszystko. Oprócz auta drogowego przygotowywana jest również wersja wyścigowa, która mogłaby w przyszłości pojawić się w grupie Le Mans Hypercar. Nazwano ją P900.
Koncern Stellantis szykuje się do reaktywacji Lancii, która w latach świetności kojarzona była z modelami o luksusowym charakterze oraz dominacją w rajdowych mistrzostwach świata. Z tej okazji zapowiedziano trzy zupełnie nowe modele, powrót na rynki europejskie, nowe logo marki oraz... pokazano lewitujący koncept Pu+Ra Zero.
Kibicowanie kierowcom wyścigowego 499P w długodystansowych mistrzostwach świata to nie wszystko, co czeka w najbliższych miesiącach na miłośników Ferrari. Na tych, którym marzy się wcielenie w rolę kierowcy prototypu z Maranello w wirtualnym świecie będzie czekał wyjątkowy koncept, który zobaczymy w grze Gran Turismo 7.
Czeska Praga, która znana jest obecnie z produkcji gokartów oraz wyścigowego pucharu własnej marki, wraca do produkcji samochodów osobowych po siedemdziesięciu pięciu latach przerwy. Wraca ze sportową maszyną z najwyższej półki: oto przeszło 700-konne, ważące niecały tysiąc kilogramów coupe Bohema.
Duńskie Zenvo Automotive wprowadziło do swojej oferty kolejną ewolucję swojego mocarnego coupe, którego pierwsza wersja zadebiutowała kilkanaście lat temu. Najnowszy, bardzo limitowany model nazwano TSR-GT. GT w nazwie oznacza, że mamy do czynienia z maszyną bardziej cywilizowaną, niż w przypadku jej bezpośrednich przodków.
Siedem lat temu zobaczyliśmy jeden koncept, kilka miesięcy później pokazano kolejny, a latem tego roku ostatecznie potwierdzono, że coraz bliższe ukończenia są prace nad wersją seryjną. O czym dokładnie mowa? Chodzi o zupełnie nowe wcielenie sportowego coupe 3.0 CSL, jednego z najsłynniejszych modeli w historii BMW.
Elektryczna "Pięćsetka" od Fiata ma już dziesięć lat, a kilka lat temu doczekała się drugiej generacji. Do tej pory model ten pozostawał w cieniu wersji spalinowych, za które w najmocniejszych wydaniach odpowiadał oczywiście Abarth. Od teraz w ofercie sportowej marki znajdziemy po raz pierwszy również elektryczne 500e.
Tydzień temu Rimac pochwalił się osiągnięciem prędkości 412 km/h przez elektryczne super coupe Nevera. I na tym rekordów nie koniec! Teraz rekordowymi wynikami testów przyspieszeń pochwaliła się Pininfarina z modelem Battista, który bazuje na technologiach Rimaca. Rozwinięcie 200 km/h zajęło niecałe pięć sekund!