Marka Genesis, która przestaje być w Europie egzotyką, zapowiada linię modeli wzbudzających większe emocje i nastawionych na sportowe osiągi. W minionych latach właśnie taki kierunek zwiastowała seria konceptów coupe i kabrioletu. Teraz próbuje podążać nim duży crossover GV80, który przybrał nową formę.
W połowie marca w zakładach Gordon Murray Automotive oficjalnie rozpoczęto produkcję super coupe T.50 z V12 kręcącym się do dwunastu tysięcy obr/min. Następne w kolejce jest mniejsze coupe T.33, które ma być gotowe do produkcji w przyszłym roku. Dziś odsłonięto kolejny model marki: T.33 Spider z otwartym nadwoziem.
W ciągu ostatnich dwóch tygodni Formuła 1 miała do przemierzenia między kontynentami i oceanami jakieś trzynaście tysięcy kilometrów z Jeddah do Melbourne. Trzecią rundą mistrzostw świata z dwudziestu było wczorajsze Grand Prix Australii na ulicznym torze wokół jeziora położonego w dzielnicy Albert Park.
Pod koniec listopada ubiegłego roku w zakładach Porsche w Zuffenhausen zbudowano pięciotysięczny egzemplarz wyścigowego 911 w specyfikacji na markowy puchar, specyfikacji GT3 Cup. Wyjątkowy egzemplarz wystartuje w tym roku w specjalnym malowaniu, a za jego kierownicą pojawią się specjalnie zaproszeni kierowcy.
Przepełniony segment wszelkiego rodzaju crossoverów co chwilę staje się celem nowych marek, które giną w gąszczu konkurencji. Aby przetrwać trzeba się wyróżniać. W takim kierunku idzie model Fosslin od malezyjskiego Hiperon Motors, który odznacza się aerodynamicznymi liniami i który ma korzystać z wodorowych ogniw paliwowych.
Super sportowe bestie z wielkimi silnikami V12 nigdzie się nie wybierają! Ale muszą przystosować się do nowej rzeczywistości. Lamborghini pokazało dzisiaj następcę produkowanego przez kilkanaście lat Aventadora. Nowy, flagowy model włoskiej marki nazywa się Revuelto i oprócz klasycznego V12 przyjmuje na pokład aż trzy silniki elektryczne.
Wyścig zbrojeń w grupie ścigaczy klasy GT3 nabiera tempa. W tym roku do rywalizacji dołączyły nowe modele od Ferrari i Porsche, a także zmodernizowane Lamborghini i McLaren. Na przyszły rok szykują się amerykańskie marki: w styczniu pokazano nowe Corvette, a kilka dni temu na pierwsze testy wyjechał prototyp Mustanga.
Polestar kontynuuje eksperymenty z modelem 2 i wprowadza do oferty kolejną edycję specjalną, która nastawiona jest na sportowy styl, podniesioną moc układu napędowego i podwozie zestrojone z myślą o dynamicznej jeździe. Właśnie takie wartości stawia na liście swoich priorytetów limitowana wersja BST Edition 230.
Dodge zaprezentował najszybszego i najmocniejszego muscle cara w swojej historii i ostatni model ze specjalnej serii Last Call, która kładzie kres współczesnej epoce modelu Challenger. Jest nim przeszło 1000-konne coupe Challenger SRT Demon 170, które czuje się najlepiej w wyścigach na dystansie ćwiartki mili.
Za nami druga runda tegorocznego sezonu mistrzostw świata Formuły 1. Runda, z okazji której przybywało pytań: czy Red Bull jest naprawdę poza zasięgiem rywali, co z niezawodnością Ferrari, czy Aston Martin jest naprawdę tak szybki, jak poważne są problemy McLarena i czy Mercedes-AMG spisał już cały sezon na straty?