Pininfarina Sergio - Ku pamięci

W lipcu ubiegłego roku w wieku niespełna 86 lat zmarł Sergio Pininfarina, który przez ostatnie 40 lat kierował rodzinnym studiem stylistycznym, słynącym przede wszystkim z samochodów Ferrari. W tym roku osiągi Włocha i jego ogromny wpływ na przemysł samochodowy podkreśla wyjątkowy koncept Sergio.

Pininfarina Sergio to bezkompromisowa, 2-osobowa barchetta, która w swej surowości i pogoni za wrażeniami wyrzekła się jakichkolwiek szyb i wymyśliła sobie "latające" zagłówki. Kierowcę i pasażera przed pędem powietrza ma chronić "stopnień" ma masce z przodu, kierujący strugę powietrza ponad przedział pasażerski. Ochroną przed wszystkim innym zapewnią obowiązkowe kaski.

Koncept Sergio nosi dumnie znaki firmowe Ferrari, ponieważ bazuje na modelu 458 Spider. To oznacza, że w pozycji centralnej pracuje tu atmosferyczne V8 o kącie rozwarcia 90 stopni, pojemności 4,5 litrów i mocy 570 koni mechanicznych. W seryjnym 458 pozwala to na rozpędzenie się do 100 km/h w niecałe 3,4 sekundy i przekroczenie prędkości 320 km/h. Serio może wypadać jeszcze lepiej, ponieważ znacznie schudło.

Koncept Pininfariny w porównaniu do bazowego Ferrari jest lżejszy o około 150 kilogramów. Współczynnik oporu powietrza zmalał o jakieś 5 punktów procentowych. Auto mierzy 455 centymetrów wysokości, 192 centymetry szerokości i tylko 114 centymetrów wysokości. Na pokładzie oprócz dwóch foteli znalazło się miejsce na bagażnik o pojemności 110 litrów.

Pininfarinę Sergio można oglądać do niedzieli włącznie na salonie samochodowym w Genewie. Obok maszyny, którą odsłonił m.in. Paolo Pininfarina, syn zmarłego Sergio, pozostawiono unikalny prototyp Dino Berlinetta Speciale. Auto pokazano oryginalnie w 1965 roku na wystawie w Paryżu, a od 1967 roku przebywało w Musee de l'Automobile of Mans w kolekcji francuskiego Automobile Club de l'Ouest.

Dino Berlinetta Speciale była jedną z propozycji Pininfariny na pierwszy, seryjnie produkowany model Ferrari z silnikiem umieszczonym centralnie. Seryjne Dino, które pojawiło się w 1968 roku dzieliło z prototypem tylko ogólny zarys karoserii. Do napędu Dino Berlinetta Speciale służyło V6 Dino o pojemności 2 litrów i mocy około 220 koni mechanicznych.

14.03.2013, źródło/zdjęcia: Pininfarina

Zobacz wcześniejsze wiadomości