BMW M4 GT4 - Zachęcające znaki

BMW poszerza swoje wpłyty w wyścigach GT o kategorię GT4, do której dołączyło już Audi i do której dołączy wkrótce Mercedes-AMG. Najnowszym dziełem oddziału BMW Motorsport jest maszyna oparta na coupe M4, przy której budowie wykorzystano doświadczenie zdobyte przy okazji prac i startów M6 GT3. Auto można już zamawiać.

Nowy ścigacz BMW wykorzystuje odpowiednio zaadoptowany silnik i skrzynię biegów z drogowego coupe M4. Mowa o rzędowym, sześciocylindrowym, turbodoładowanym motorze z technologią M TwinPower Turbo o pojemności prawie trzech litrów i mocy co najmniej 430 koni mechanicznych (zależnie od Balance of Performance) oraz dwusprzęgłowej przekładni o siedmiu biegach. Nowością są "wtyczki mocy" typu Plug-and-Play - pamięci z odpowiednim oprogramowaniem pozwalające przełączyć niemal jednym ruchem silnik w tryb pracy zależny od danej serii wyścigowej, konkretnej eliminacji czy wyników BoP.

Obowiązkowym wyposażeniem M4 GT4 będą systemy stabilizacji toru jazdy oraz zapobiegania blokowania się kół podczas hamowania (DSC i ABS). Standardem będzie między innymi: ogumienie Hankook na 18-calowych felgach, zaciski hamulcowe od AP Racing, tarcze hamulcowe o średnicy 390 milimetrów z przodu i 355 milimetrów z tyłu, regulowany pakiet aerodynamiczny, amortyzatory Öhlins, dach, przednia maska i drzwi z włókien węglowych oraz bezpieczny zbiornik paliwa typu FT3 o pojemności 125 litrów, zmiennej w zależności od przepisów danej serii wyścigowej.

Prototypy M4 GT4 testowane są w ciężkich warunkach od kilku miesięcy, w ciągu których pokonały ponad 20 tysięcy kilometrów: w styczniu maszyna wzięła udział w 24-godzinnym wyścigu w Dunaju, który ukończyła na dwudziestym piątym miejscu w generalce i piątym w swojej klasie, o regularnych odwiedzinach Nürburgringu nie wspominając. W ten weekend w ramach kolejnych prób samochód zostanie wystawiony do 24-godzinnego wyścigu na Nürburgringu (włącznie ze słynnym Nordschleife). Pierwsze egzemplarze trafią do klientów BMW dopiero w przyszłym roku. Cena: 169 tysięcy euro (plus VAT i pozostałe opłaty). Obecnie to około 705 tysięcy złotych.

25.05.2017, źródło/zdjęcia: bmw-motorsport.com

Zobacz wcześniejsze wiadomości