Audi R8 drugiej generacji ma już pierwszą młodość za sobą. Oficjalnie. Model, który zadebiutował na początku 2015 roku przeszedł właśnie gruntowną modernizację. Zmiany sprowadzają się do standardowych zabiegów: przeprojektowanie przedniej części karoserii, wyciśnięcie większej mocy z silników, wzbogacenie wyposażenia i inne poprawki techniczne.
Zapowiedzią odświeżonego, drogowego R8 było wyścigowe R8 LMS, które pokazano na początku tego miesiąca i z którym cywilny pojazd dzieli około 50% części. Dla auta, za którym stoi oddział Audi Sport, przygotowano między innymi nowy, przedni pas z powiększoną atrapą chłodnicy Singleframe, dodatkowymi wlotami powietrza i elementami odpowiadającymi za aerodynamikę, nowe felgi o średnicy 19 cali, nową osłonę filtra powietrza oraz nowe pakiety stylistyczne, zawierające między innymi do detali pokrytych różnymi kolorami i elementów wykonanych z włókien węglowych.
Audi deklaruje, że R8 będzie się prowadzić jeszcze lepiej dzięki przeprojektowanemu zawieszeniu, wspomaganiu kierownicy, poprawionemu systemowi ESC (Electronic Stabilization Control) oraz - w zależności od wyboru wersji napędowej - nowym trybom jazdy (sucho, mokro, śnieg). Na liście opcji znajdziemy między innymi węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, przedni stabilizator wykonany z włókien węglowych i aluminium oraz lekkie felgi o średnicy 20 cali z letnim ogumieniem. Coupe i Spyder, produkowane w zakładach w Heilbronn, dostępne będą w dwóch wersjach napędowych: zwykłej oraz Performance.
W obu ewolucjach R8 znajdziemy wolnossącą, produkowaną na Węgrzech jednostkę V10 oraz układ przeniesienia napędu na obie osie. W bazowej wersji moc silnika podniesiono z 540 do 570 KM, a moment obrotowy z 540 do 550 Nm, w wersji Performance dostaniemy 620 zamiast 610 KM i 580 zamiast 560 Nm. Najmocniejsze coupe będzie rozpędzać się do setki w czasie zaledwie 3,1 sekund, a jego prędkość maksymalna sięgnie 330 km/h. W najlepiej wyposażonym modelu drogę hamowania ze 100 km/h skrócono o półtora metra, a z 200 km/h o pięć metrów. Odświeżone R8 będzie można zamawiać od stycznia przyszłego roku, a pierwsi właściciele otrzymają auto w pierwszym kwartale przyszłego roku.
24.10.2018, źródło/zdjęcia: Audi
Zobacz wcześniejsze wiadomości