Audi RS4 Avant Competition - Bardziej bezpośrednie

Kombi o sportowym zacięciu są specjalnością Audi już od ponad trzydziestu lat. Jednym z nich jest RS4 Avant, które w obecnej generacji pojawiło się na rynku ponad cztery i pół lata temu. W oddziale Audi Sport uznano właśnie, że maszynie i chętnym na jej zakup należy się coś więcej, niż do tej pory - oto wersja Competition.

Aktualne RS4 Avant zadebiutowało jesienią 2017 roku, a jesienią 2019 roku przeszło gruntowną modernizację, która zaowocowała między innymi znacznie zmienionym wyglądem. Kombi od samego początku napędzane jest podwójnie turbodoładowanym silnikiem V6 o pojemności 2,9 litra, który w ramach przynależności do rodziny Volkswagena otrzymało od Porsche. Silnik produkuje 450 koni mechanicznych i okrągłe 600 niutonometrów. Napęd na obie osie przenosi automat Tiptronic produkcji ZF o ośmiu przełożeniach. W przypadku nowego RS4 Avant Competition mamy do czynienia z identycznymi parametrami jednostki napędowej. Wszystkie nowości sprowadzają się do innych elementów samochodu, przede wszystkim podwozia, a dla chętnych dostępny jest również bardziej wyspecjalizowany pakiet Competition Plus.

Nowe, opcjonalne zawieszenie zostało na dobry początek obniżone o dziesięć milimetrów. Nowe sprężyny, amortyzatory regulowane w trzech stopniach i sztywniejsze stabilizatory przygotowano z myślą o dynamicznej jeździe, a ręczna regulacja pozwala na obniżenie prześwitu o kolejne dziesięć milimetrów. Jednocześnie zmieniono przełożenie układu kierowniczego, zainstalowano ulepszony, sportowy mechanizm różnicowy, zaktualizowano oprogramowanie skrzyni biegów, a także poprawiono pracę układu hamulcowego i ABS'u. Przygotowano także nowe końcówki układu wydechowego, które zagwarantują jeszcze większe wrażenia dźwiękowe. Na tym nie koniec. Na chętnych czeka opcjonalne ogumienie Pirelli P Zero Corsa, którego prawdziwe możliwości poznamy dopiero podczas wizyty na torach wyścigowych.

Nowa specyfikacja Competition to również dodatkowe wykończenie karoserii i wnętrza, nowe kolory nadwozia, nowe felgi o średnicy do 20 cali oraz zredukowana izolacja pomiędzy komorą silnika, a wnętrzem. Samochód będzie rozpędzał się do setki w czasie 3,9 sekundy i rozwijał elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną, którą podniesiono 290 kilometrów godzinę. Dla tych, których nie interesuje kombi RS4 Avant Competition marka Audi ma przygotowane inne propozycje. W wersji Competition zadebiutowała jednocześnie pięciodrzwiowa limuzyna RS5 Sportback oraz coupe RS5. Ceny zwykłego kombi RS4 Avant zaczynają się od 86 tysięcy euro, pakietu Competition od prawie 7,9 tysięcy euro i pakietu Competition Plus od prawie 11,8 tysięcy euro.

11.06.2022, źródło/zdjęcia: Audi Sport

Zobacz wcześniejsze wiadomości