Aktualności
05.01.2011

GWA Ciento Once Skrzydlate marzenie

GWA stacjonujące gdzieś w San Antonio w Teksasie, którego ulubionym tematem są samochody marki Mercedes-Benz, zapragnęło przypomnieć nam o skrzydlatych konceptach serii C111. Maszyny te, napędzane silnikami Wankla, a następnie Diesla, ustanowiły w latach '70 kilka znaczących rekordów, po czym odeszły do historii. Ich duch ma powrócić w Ciento Once.

Nowy model inspirowany pierwszymi prototypem serii C111, którego nieodłącznym elementem są unoszone do góry drzwi, nakreślił Arturo Alonso, właściciel GullWing America. Intencją autora było wprowadzenie klasycznych kształtów oryginału w XXI wiek dzięki licznym detalom, nie zmieniającym przy tym ogólnego zarysu auta, które można podziwiać obecnie w muzeum Mercedes-Benza.

Mercedes-Benz C111

Oryginalny Mercedes-Benz C111 powstał w 1969 roku na fali zainteresowania zupełnie nowym silnikiem Wankla (jeszcze przed nim jako makieta stylistyczna powstał inny koncept również o oznaczeniu C111 - poniżej). Napędzała go jednostka o trzech wirujących tłokach, pojemności 3,6 litrów i mocy aż 280 KM. W 1970 zastąpił ją silnik już o 4 tłokach, pojemności 4,8 litrów i mocy 350 KM, który miał pozwalać na rozpędzenie się do 300 km/h.

Mercedes-Benz C111 Designstudie

Ciento Once ma bazować na rurowej, stalowej ramie i legitymować się nieznacznie krótszym rozstawem osi, niż oryginał, sięgającym prawie 2615 milimetrów. Całe auto miałoby ważyć około 1400 kilogramów i posiłkować się zawieszeniem oraz układem hamulcowym pobranym z limuzyny S 55 AMG.

GWA Ciento Once

Nadwozie coupe ma być wykonane z aluminium, a jedną z nowości będzie sterowany elektronicznie tylny spoiler. O tym, iż mamy XXI wiek przypominać będzie również dyfuzor, przedni spoiler oraz duże wloty powietrza. W środku znajdziemy m.in. karbonowe fotele, aluminiowe pedały oraz tablicę zegarów pobraną ze starszych modeli niemieckiej marki.

GWA Ciento Once

Do napędu Ciento Once posłuży V12 serii M120, które blisko 20 lat temu zadebiutowało w seriach S i CL, a z czasem dało początek jednostce używanej w Pagani Zondzie. Silnik skryty za szklaną pokrywą ma rozwijać około 414 KM i współpracować ze skrzynią biegów o sześciu przełożeniach i specjalnie dostrojonym układem wydechowym.

GWA Ciento Once

Wyjątkowy projekt GWA osiądzie na 19-calowych felgach z przodu i 20-calowych z tyłu, które tuner przewidział również dla serii SLS AMG. Ciento Once pokryty srebrnym lakierem ma powstać tylko w jednym egzemplarzu. Kiedy dokładnie miałoby to się wydarzyć? Producent niestety się tym nie chwali.

Skomentuj na forumUdostępnij