Aktualności
14.03.2011

BMW 6 Series Coupe Szerokie pasmo przenoszenia

W listopadzie ubiegłego roku, po prezentacji konceptów 4-drzwiowej limuzyny i 2-drzwiowego coupe, zobaczyliśmy zupełnie nową serię 6 ze stajni BMW w otwartej formie. Teraz do kabrioletu dołącza oczekiwane od dawna, seryjne coupe. Nowa, trzecia generacja "szóstki" zastępuje model produkowany od 2003 roku, którego stylistyka podzieliła miłośników marki na dwa obozy. Nowa "Szóstka" zamierza zatrzeć granice między nimi.

Coupe nowej serii w porównaniu do poprzedniej generacji jest o 39 mm szersze i o 5 mm niższe. Rozstaw osi i długość całego samochodu zwiększono o 75 milimetrów. Auto mieszczące cztery osoby w układzie 2+2 może pochwalić się również jednym z największych bagażników w swojej klasie: pojemność 460 litrów. W porównaniu do zeszłorocznego konceptu 6 Series Coupe w projekcie nadwozia zmieniono jedynie detale: lusterka, felgi, końcówki wydechu czy światła z tyłu.

BMW 6 Series Coupe

Coupe, podobnie jak i kabriolet, wejdzie do sprzedaży początkowo w dwóch, podwójnie doładowanych wersjach silnikowych: 640i oraz 650i. Pierwszą z nich będzie napędzała 3-litrowa jednostka R6 o mocy 320 KM i momencie 450 Nm (48 KM więcej, niż w starym 650i), a drugą 4,4-litrowe V8 o mocy 407 KM i momencie obrotowym 600 Nm (41 KM więcej, niż w starym 650i). Moc będzie lądowała na tylnych kołach, a w jej przekazie będzie brał udział automat o ośmiu biegach.

BMW 6 Series Coupe

320-konna "Szóstka" będzie rozpędzać się do setki i 5,4 sekundy i rozwijać prędkość 250 km/h. Dzięki systemom EfficientDynamics, w tym Start-Stop, auto ma średnio spalać 7,7 l/100 km. BMW 650i Coupe będzie potrzebowało na rozwinięcie 100 km/h tylko 4,9 sekund. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Średnie spalanie według pierwszych danych, które mogą jeszcze ulec zmianie: 10,4 l/100 km/h.

BMW 6 Series Coupe

Nowe coupe serii 6 będzie standardowo wyposażone m.in. w systemy iDrive, wspomaganie kierownicy Electric Power Steering (opcjonalnie Integral Active Steering), kontrolujące pracę kół i zawieszenia Drive Dynamic Control i Dynamic Damper Control (Adaptive Drive za dopłatą) oraz adaptacyjne oświetlenie z przodu w technologii LED. BMW nie zdradza jeszcze ceny modelu ani momentu jego pojawienia się w salonach sprzedaży (ceny kabrioletu na polskim rynku zaczynają się od 394 tysięcy PLN za podstawową wersję 640i Cabrio).

Skomentuj na forumUdostępnij