Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościW kategorii luksusowych SUV'ów, które kładą duży nacisk na jazdę sportową, trwa w najlepsze licytacja na najmocniejszą propozycję z napędem spalinowym. I końca nie widać. Poprzeczkę podnosi kolejna ewolucja modelu DBX od Aston Martina. To nowy DBX S, któremu udało się wspiąć do poziomu 727 koni mechanicznych i zrzucić kilkadziesiąt kilogramów.
Cykl życia coupe i spiderów z rodziny 296 osiągnął punkt, w którym po Ferrari oczekuje się limitowanego modelu o zwiększonej mocy, wydajniejszej aerodynamice i jeszcze lepszych osiągach, które będzie można wykorzystać przede wszystkim podczas wycieczek na upatrzony tor wyścigowy. I oto jest: coupe 296 Speciale oraz otwarte 296 Speciale A.
Porsche pokusiło się o kolejne spojrzenie w przeszłość i powrót do minionych epok motoryzacji za sprawą limitowanej edycji modelu 911. Tym razem cofnięto się w czasie do lat siedemdziesiątych i początku lat osiemdziesiątych. Właśnie w takim kierunku poszło kolekcjonerskie 911 Spirit 70, obok którego można zamówić zestaw kolekcjonerskich przedmiotów i akcesoriów.
Chińska Denza, do której udziałowców jeszcze w ubiegłym roku należał Mercedes-Benz, nie przestaje węszyć w kolejnych niszach i szukać rozwiązań dla najbardziej wymagających. Tym razem marka poszła w kierunku super sportowej maszyny, która w przyszłości mogłaby zagrozić europejskiej czołówce. Na razie jednak o niczym takim nie ma mowy. Coupe Z jest tylko konceptem.
Stajnia wyścigowych modeli BMW powiększyła się o nową pozycję podstawową nie tylko dla amatorów, która jak zawsze ma być przystępna cenowo, łatwa w utrzymaniu i ekscytująca w prowadzeniu. Mowa o coupe M2 Racing, które zostało zaprezentowane przy okazji pierwszego wyścigu tegorocznego sezonu mistrzostw Deutsche Tourenwagen Masters w Oschersleben.
Audi przywiozło na tegoroczny salon samochodowy w Szanghaju pięć premier i dziewiętnaście różnych modeli, w tym auta opracowane wspólnie z miejscowymi firmami. Wśród nich znalazło się pierwsze auto dedykowane wyłącznie rynkom azjatyckim. Jest nim seryjna wersja elektrycznego hatchbacka E5 Sportback, który wyrzekł się logotypu z czterema pierścieniami.
Pamiętacie klasę V od Mercedes-Benza? To rodzina wielozadaniowych aut użytkowych, które przez ostatnie trzydzieści lat przybierały różne imiona i formaty, z luksusowymi minivanami do wożenia VIP'ów włącznie. Dziś niemiecka marka widzi w niej przyszłość swoich luksusowych pojazdów, co ucieleśnia bazujący na nowej platformie koncept Vision V.
BMW od dłuższego czasu pracuje nad zupełnie nowymi modelami, które otworzą kolejną erę w historii marki oraz nad pierwszymi, sportowymi maszynami z oddziału M o napędzie wyłącznie elektrycznym. Znaków tego, co nadciąga, w ostatnich miesiącach nie brakowało, a teraz dołącza do nich kolejny. Jest nim skrywający wiele tajemnic prototyp Vision Driving Experience.
Długodystansowe mistrzostwa świata wróciły w minionym tygodniu na Imolę, która w połowie ubiegłego roku została zakontraktowana na kolejne cztery sezony. Włoski tor przeszedł ostatnio modernizacje, sprowadzające się między innymi do powiększenia liczby garaży w alei serwisowej, które zostaną zagospodarowane w przyszłości. W tym roku lista startowa objęła trzydzieści sześć załóg.
Po trzech azjatyckich grand prix w trzy tygodnie Formuła 1 ruszyła już w kierunku zupełnie innej części kuli ziemskiej. Punktem startowym była Arabia Saudyjska, gdzie na krętych ulicach Jeddah zorganizowano wczoraj piąty z dwudziestu czterech wyścigów zaplanowanych na sezon 2025. Przez trzy ostatnie lata z rzędu wygrywali tu kierowcy Red Bulla.