
Giamaro Katla - Wybuchowa natura
Czy nie możecie zdecydować się między wolnossącymi V12 od Ferrari lub GMA, V12 w hybrydzie od Lamborghini oraz podwójnie turbodoładowanymi V12 od Aston Martina, Rolls-Royce'a lub Pagani? Oto śmiała alternatywa, skok w dal prosto w nieznane: poczwórnie turbodoładowane V12 w pierwszym modelu przygotowanym przez włoskie Giamaro Automobili.
Giamaro Automobili powstało ponad cztery lata temu i za swoją siedzibę wybrało Modenę, aby usadowić się w pobliżu takich marek, jak Ferrari, Lamborghini, Pagani oraz Maserati. Firma założona przez rodzinę Commendatore postawiła sobie bardzo ambitne cele: produkcję emocjonujących egzotyków o niespotykanych osiągach, które będą projektowane właściwie od zera. A to oznaczało między innymi przygotowane własnego silnika V12 oraz 11-stopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów własnego pomysłu. Pierwszym modelem, który skorzysta z tych wynalazków będzie super sportowe coupe Katla. Jego nazwę zaczerpnięto od czynnego wulkanu położonego w południowej części Islandii, którego ostatnia duża erupcja miała miejsce ponad sto lat temu.

Włoska marka przygotowała dla swoich samochodów rozwidlone pod kątem 120 stopni V12 o pojemności prawie siedmiu litrów, które połączono z czterema turbosprężarkami. Umieszczony centralnie silnik ma dostarczać 1670 KM przy 8,5 tysiącach obrotów na minutę oraz 1556 niutonometrów. W bazowej wersji. Giamaro na tym nie poprzestaje i zapowiada od razu topową specyfikację, która nie ma żadnych zahamowań: 2157 koni mechanicznych przy dziewięciu tysiącach obrotów na minutę oraz 2008 niutonometrów! Jednostka ma współpracować z 7-stopniowym automatem, który będzie próbował przekazać całą moc wyłącznie na tylne koła z ogumieniem Bridgestone Potenza Sport o szerokości 345 milimetrów (wspomniana wcześniej 11-stopniowa przekładnia nie jest jeszcze gotowa). Naprzeciw przesadzonej kilkukrotnie mocy staną węglowo-ceramiczne hamulce z tarczami o średnicy 420 milimetrów na obu osiach.

Samochód ma być wyposażony w trzy różne kluczyki, które pozwolą na dozowanie mocy. Najbardziej powściągliwy miałby ograniczyć maksymalną moc w zakresie od skromnych 400 do 800 koni mechanicznych. Do tego pod ręką będzie kilka trybów jazdy do wyboru: Standard, Wet, Performance, Top Speed i Individual. Coupe Katla zostało zbudowane wokół jednoczęściowego, węglowego kadłuba o masie 170 kilogramów z aluminiowymi ramami pomocniczymi i strefami zgniotu. Cały samochód ma ważyć jakieś 1450 kilogramów, a masa między osiami ma rozkładać się w proporcji 42:58. Już teraz Giamaro zapowiada drugi model, bazujący na tym samym kadłubie i układzie napędowym: podniesione, uterenowione coupe Albor, którego nazwę zaczerpnięto od wygasłego wulkanu Albor Tholus na Marsie. Pierwszy egzemplarz super coupe Katla obok nieruchomego konceptu samego nadwozia modelu Albor został pokazany w ubiegłym tygodniu w Modenie. Cena, plany produkcyjne? Tego na razie nie zdradzono.
Źródło/zdjęcia: Giamaro Automobili, giamaro.com Giamaro Katla na forumGiamaro Albor na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum