Aktualności
24.12.2012

McLaren MP4-12C GT3 Pierwszy pełny sezon

W tym roku wyścigowe maszyny marki McLaren pojawiły się nie tylko w Formule 1, ale również w zawodach klasy GT. Pojazdem, który poszedł w ślady torowych ewolucji McLarena F1 był oczywiście MP4-12C GT3. Na potrzeby europejskich zespołów oddział McLaren GT dostarczył w sumie dwadzieścia trzy egzemplarze.

W swoim pierwszym, pełnym sezonie MP4-12C GT3 wygrał w 19 wyścigach. Pierwsza wygrana po trudnych początkach przyszła w Hiszpanii podczas eliminacji serii FIA GT1 World Championship pod koniec maja. Poza tym angielska maszyna triumfowała w pucharach Blancpain Endurance Series, Avon Tyres British GT, City Challenge Baku, FFSA French GT, GT Cup oraz w 24-godzinnym wyścigu w Barcelonie (pierwsza wygrana w całodobowym maratonie od czasów sukcesu McLarena F1 GTR w Le Mans w 1995 roku).

McLaren MP4-12C GT3

W kampanii 2012 z samochodów McLarena skorzystało trzynaście zespołów w czternastu seriach wyścigowych, które odwiedziły czternaście krajów i przejechały razem ponad 106 tysięcy kilometrów. Oprócz 19 wygranych MP4-12 GT3 również 19 razy stawał na dwóch pozostałych stopniach podium. W tym roku "Mac" skupił się na Europie, ale pojawił się także w Macau, Abu Dhabi oraz Baku w Azerbejdżanie. W przyszłym roku marka zaatakuje na frontach całego świata.

McLaren MP4-12C GT3

Wyścigowy MP4-12C korzysta z tego samego, podwójnie doładowanego V8 o pojemności 3,8 litrów, co model drogowy. Po niezbędnych modyfikacjach i w zależności od regulaminu serii i wyścigu, w którym akurat startuje, jednostka rozwija około 500 koni mechanicznych oraz 500 niutonometrów. Umieszczony centralnie silnik współpracuje z 6-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów. Masa samochodu sięga około 1240 kilogramów. Jego produkcję na ten rok ograniczono do 25 sztuk.

McLaren MP4-12C GT3

Już teraz można zamawiać MP4-12C w specyfikacji na rok 2013 jako nowy, kompletny samochód lub paczkę modyfikacji dla egzemplarzy już istniejących. Poprawki obejmują aerodynamikę auta, układy chłodzenia, zawieszenie, elektronikę sterującą pracą silnika i uproszczenie budowy niektórych elementów. Wszystko to ma przygotować maszynę do startów w jeszcze bardziej wymagających warunkach, poprawić jej wytrzymałość i zredukować podsterowność.

Skomentuj na forumUdostępnij