Aktualności
24.01.2014

Shelby Cobra 289 FIA 50th Anniversary

Shelby American świętuje pięćdziesiątą rocznicę zbudowania wyścigowej Cobry w specyfikacji zgodnej z wytycznymi FIA, która konkurowała z Corvette, autami Jaguara i Aston Martina. Sukcesy jednego z najważniejszych pojazdów w historii amerykańskiego sportu upamiętnia limitowany model Cobra 289 FIA.

Auto bazuje na współczesnej kontynuacji Cobry z silnikiem o pojemności 289 cali sześciennych, a z daleka poznamy je po błękitnym lakierze Viking Blue z białymi okręgami na numery startowe. Inne smaczki to czarne wnętrze, tabliczki znamionowe, wzorowane na oryginale felgi, poszerzone nadkola, zmieniona deska rozdzielcza, nowy układ wydechowy, łatwo zdejmowana kierownica i pokrowiec na auto.

Shelby Cobra 289 FIA 50th Anniversary

Do napędu Cobry służą fordowskie jednostki Windsor, których początki sięgają 1962 roku. W tamtym okresie w samochodach Carrolla Shelby'ego ścigali się tak znani kierowcy, jak Bondurant, Miles, Gurney oraz Hill. Najbardziej polecana opcja to widlasta ósemka o pojemności 4,7 litrów, dla której alternatywą jest V8 o pojemności pięciu litrów (302 cale sześcienne). Roadster w najlżejszej konfiguracji ma ważyć około 950 kilogramów.

Shelby Cobra 289 FIA 50th Anniversary

Każda sztuka rocznicowej Cobry 289 FIA otrzyma numery seryjne zgodne z pojazdami wyścigowymi tej serii (CSX7000) i dostępna będzie z karoserią z włókien szklanych lub aluminium. Pierwsza wersja będzie wiązała się z wydatkiem 95 tysięcy dolarów, druga 160 tysięcy dolarów... nie wliczając silnika i skrzyni biegów. Obecnie to odpowiednio 290 i 490 tysięcy złotych. Model będzie limitowany do 50 egzemplarzy.

Skomentuj na forumUdostępnij