Porsche 919 Hybrid - Obiecujący prolog
W miniony weekend na przedsezonowych testach na torze imienia Paula Ricarda po raz pierwszy w jednym miejscu zebrały się samochody, które będą walczyć w tym toku o mistrzostwo w serii World Endurance Championship oraz wygraną w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Wśród prototypów najlepszymi wynikami mogło pochwalić się Porsche.
Dwie sztuki ścigacza 919 Hybrid pokonały podczas weekendowych sesji 3556 kilometrów w ciągu 614 okrążeń, wykręciły najlepszy czas pojedynczego okrążenia i rozwinęły największą prędkość maksymalną. Brendon Hartley na 5791-metrowej pętli uzyskał czas 1 minuty i 41,289 sekund. Najszybsza konkurencja w Audi R18 E-Tron Quattro straciła 0,784 sekundy. Romain Dumas rozpędził się w samochodzie Porsche aż do 339,6 km/h.
Przy okazji testów samochód został ostatecznie homologowany w klasie uprawniającej do wykorzystania w czasie jednego okrążenia toru Le Mans do 6 MJ energii zgromadzonej w bateriach litowo-jonowych (konkurencja korzysta z superkondensatorów). W tym samym przedziale znalazła się także Toyota TS040 Hybrid. Audi z silnikiem wysokoprężnym zastosowało inną taktykę i przyczaiło się w przedziale do 2 MJ, który przewiduje największe zużycie konwencjonalnego paliwa.
Prototyp ze Stuttgartu napędzany jest 2-litrowym, benzynowym silnikiem V4 o mocy około 500 KM, któremu towarzyszą systemy odzyskiwania energii kinetycznej i termicznej. Oprócz Dumasa i Hartley'a samochód poprowadzą: Neel Jani, Marc Lieb z Niemiec, Timo Bernhard oraz Mark Webber. Pierwszy wyścig złożonej z ośmiu eliminacji serii World Endurance Championship będzie miał miejsce już 20 kwietnia na torze Silverstone. Rywalizacja potrwa sześć godzin.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 919 Hybrid na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum