BMW M4 - DTM Champion Edition
W niedzielę w finałowym wyścigu tegorocznego sezonu DTM zwyciężyło Audi, które zajęło całe podium i sięgnęło po mistrzostwo producentów, wyprzedzając Mercedes-Benza oraz BMW. W tabeli zespołów i kierowców triumfowała jednak konkurencja: BMW Team RMG oraz Marco Wittmann, jeżdżący w modelu M4 DTM. Z okazji sukcesów przygotowano limitowane M4 DTM Champion Edition.
24-letni Marco Wittmann startuje w Deutsche Tourenwagen Masters od ubiegłego roku, w którym tylko raz stanął na podium. W tym sezonie Niemiec zwyciężył w czterech z dziesięciu eliminacji i raz stanął na drugim miejscu, zapewniając sobie tytuł na kilka wyścigów przed końcem sezonu. W nagrodę otrzyma między innymi szansę na poprowadzenie podczas sesji testowych bolidu Formuły 1 zespołu Scuderia Toro Rosso. Maszynę Wittmanna w DTM zdobił numer startowy 23, który pojawił się również na limitowanym M4 DTM Champion Edition. Produkcja cywilnego coupe, które odsłonięto przy okazji finału DTM w Hockenheim, ograniczona jest do zaledwie 23 egzemplarzy.
M4 to obecnie najważniejszy model z oddziału BMW M GmbH. Coupe w wydaniu DTM Champion Edition pokrywa biały lakier Alpine White, odpowiadający wyścigowemu samochodowi Wittmanna, który w szerokim pasie ciągnącym się od grilla, poprzez przednią maskę, dach i klapę bagażnika wyparła czerń, rozjaśniana kolorowymi wstążkami. Auto wyróżniają również pomarańczowe obwódki grilla, oznakowanie "WIT" i "DTM Champion 2014" na bocznych szybach, logotypy M na czarnych pasach po bokach, 19-calowe felgi ze stopów aluminium, czarny spitter, progi oraz karbonowe lusterka boczne, elementy dyfuzora, spoiler i inne detale z katalogu M Performance Parts. W środku: autografy Wittmanna na prograch, tabliczka znamionowa i detale z włókien węglowych - wszystko od BMW Individual Manufactory w Garching.
Pod względem technicznym samochód jest identyczny ze standardowym M4. Pojazd o masie niecałych 1500 kilogramów zasilany jest rzędowym, 6-cylindrowym silnikiem z podwójnym doładowaniem o pojemności trzech litrów. Jednostka produkuje 431 koni mechanicznych oraz 550 niutonometrów, które na tylną oś przenosi ręczna, 6-stopniowa skrzynia biegów oraz elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy z blokadą. W opcji dostępna jest między innymi dwusprzęgłowa, 7-stopniowa skrzynia biegów M DCT, z którą na rozpędzenie się do 100 km/h auto potrzebuje jedynie 4,1 sekund.
Źródło/zdjęcia: BMW BMW M4 DTM Champion Edition na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum