Aktualności
03.01.2017

AC Cobra MkVI Po prawej stronie

Słynna Cobra ma już ponad pięćdziesiąt lat i nadal trzyma się świetnie. Oryginalne egzemplarze biją rekordy cenowe na aukcjach, każdego roku mnożą się repliki, a po obu stronach Atlantyku produkowane są serie kontynuacyjne od marek AC i Shelby. W tym roku AC wypuści na rynek pierwszą Cobrę MkVI z kierownicą po prawej stronie.

Cobrę w 1965 roku wymyślił Carroll Shelby, który pewnego dnia wylądował u Forda z pomysłem wkładania wielkich, amerykańskich silników do małych roadsterów od brytyjskiego AC, które działa praktycznie nieprzerwanie od blisko 116 lat. Maszyna stała się z miejsca przebojem, a w 2009 roku AC podjęło się produkcji już szóstej, gruntownie przeprojektowanej generacji, która powstaje w niemieckich fabrykach (wcześniej AC produkowało swoje samochody na Malcie). Od roku 2013 roadster Cobra MkVI oferowany jest w czterech wersjach: GT, GT Big Block, GTS oraz GTSR z silnikami General Motors o mocy do 790 koni mechanicznych.

AC Cobra MkVI

W tym miesiącu podczas Performance Car Show w Birmingham zadebiutuje pierwsza Cobra MkVI z kierownicą po prawej stronie, przygotowana specjalnie na rynek brytyjski. Maszyna będzie zasilana amerykańską, widlastą ósemką o pojemności 6,2 litrów i mocy 440 koni mechanicznych. Przy masie tylko 1050 kilogramów na każdy koń przypadać będzie 2,39 kilograma. W najlepszym przypadku roadster będzie potrzebował tylko 3,7 sekund na rozwinięcie stu kilometrów na godzinę, a jego prędkość maksymalna sięgnie 278 km/h.

AC Cobra MkVI

O mocniejszych wersjach silnikowych AC na razie nie wspomina. Tak samo, jak w przypadku innych modeli, Cobra MkVI dla lewostronnego ruchu drogowego produkowana będzie ręcznie na indywidualne zamówienia w Niemczech. Na żywo samochód będzie można zobaczyć w dniach 12-15 stycznia, kiedy to równolegle otwarte będą wystawy Performance Car Show i Autosport International. Na miejscu zostaną zdradzone także pierwsze informacje na temat kolejnego projektu AC: wyścigowej Cobry w specyfikacji GT4.

Skomentuj na forumUdostępnij