Aktualności
26.09.2017

Borgward Isabella Wrażenia przepływu

Niemiecka marka Borgward, która po kilku dekadach została wskrzeszona kilka lat temu przy pomocy SUV'a na rynek chiński, sięgnęła do swojej bogatej historii samochodów sportowych. A dokładniej: do coupe Isabella z lat pięćdziesiątych. Jak mógłby wyglądać jego dzisiejszy spadkobierca? Na to pytanie odpowiada koncept o tym samym imieniu.

Dzisiejszy Borgward działa od 2008 roku, a wcześniej firma funkcjonowała - początkowo pod różnymi nazwami - od roku 1919 do bankructwa w roku 1961. Swój pierwszy samochód przygotowała w 1924 roku, a ostatnie auta, egzemplarze pożegnalnej serii Isabella, dostarczyła klientom na początku 1962 roku. Pierwszy samochód wskrzeszonego w tym stuleciu przedsiębiorstwa, zaprojektowany z myślą o produkcji seryjnej pokazano w 2015 roku na wystawie w Genewie. Podczas zakończonej w ten weekend wystawie we Frankfurcie zadebiutował koncept Isabella.

Borgward Isabella

Wizja pięciometrowego coupe z dwiema parami rozsuwanych w przeciwne strony drzwi pokazuje to, czego można spodziewać się po Borgwardzie w najbliższej przyszłości. To nie tylko oryginalne linie nadwozia z przenikającymi się wzajemnie płaszczyznami z metalu, włókien węglowych czy szkła. To również napęd wyłącznie elektryczny, dającymi zasięg ponad 500 kilometrów, systemy łączności i komunikacji z całym światem oraz ogromne, cyfrowe: deska rozdzielcza i konsola środkowa, która skrywają kilka różnego rodzaju wyświetlaczy i elementów sterujących funkcjami auta, zarówno dla kierowcy jak i pasażera po jego prawej stronie.

Borgward Isabella

Układ napędowy w Isabelli to instalacja podobna do pokazanego już wcześniej prototypu BXi7. Obejmuje od między innymi baterie przygotowane wspólne z LG Electronics, które zapewniają zasięg do 500 kilometrów i które będzie można załadować na stacjach szybkiego ładowania do 80% w czasie 30 minut. Na pokładzie zainstalowano silniki elektryczne przy obu osiach. Ich wspólna, maksymalna moc dochodzi do 300 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy: 450 niutonometrów. W przypadku koncepcyjnego coupe ma to wystarczać na rozwinięcie setki w czasie 4,5 sekund i osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 kilometrów na godzinę.

Borgward Isabella

Czy coś podobnego do konceptu Isabella wyjedzie na publiczne drogi? Na razie nic na to nie wskazuje, ale Borgward z całą pewnością nabiega coraz większego rozpędu. Firma ma dzisiaj w swojej ofercie dwa SUV'y: 4,49-metrowy model BX5 oraz 4,72-metrowy BX7, oba z czterocylindrowymi, turbodoładowanymi silnikami o pojemności niespełna dwóch litrów. Do tej pory pokazano również prototypy wspomnianego już elektrycznego BXi7 oraz BX6 TS o nadwoziu przypominającym coupe. Borgward z siedzibą w Stuttagrcie dysponuje między innymi fabryką w Bremie, a jego plany do roku 2020 zakładają dostarczenie co najmniej 800 tysięcy samochodów w skali roku.

Skomentuj na forumUdostępnij