Aktualności
15.10.2021

Alvis Graber Super Wznowiona seria

Alvis Car Company, jeden z klasycznych producentów sportowych i luksusowych samochodów z Wielkiej Brytanii, który najlepsze lata ma już dawno za sobą, otwiera kolejny rozdział w swojej historii. Rozdział pod tytułem: wznowienie produkcji pierwszego modelu powojennego. Jest nim dwudrzwiowy grand tourer Graber Super.

Początki automobili marki Alvis z Warwickshire sięgają roku 1919, w którym to z inicjatywy T.G. Johna i G.P.H. de Freville'a powstał model o oznaczeniu 10/30 HP. Produkowano go przez blisko trzy lata, a kolejne modele o ponadprzeciętnych osiągach, niezawodności, wysokim poziomie wykonania i innowacyjności - wśród nich pierwszy samochód w produkcji seryjnej z napędem przenoszonym na przód - usytuowały markę Alvis wśród producentów o dobrej renomie. W roku 1965 pakiet kontrolny firmy przejął Rover, a latem roku 1967 wyjechały z fabryki jej ostatnie modele osobowe. Dzisiejsze Alvis Car Company działa oficjalnie od kilkunastu lat i wywodzi się z przedsiębiorstwa założonego w 1968 przez byłych pracowników firmy, które zajmuje się serwisowaniem i renowacją oryginalnych Alvisów.

Alvis Graber Super

Nowy Graber Super jest pierwszą serią kontynuacyjną z powojennego katalogu Alvisa. Ale nie pierwszą w ogóle: kilka lat temu firma podjęła się wznowienia produkcji modelu 4.3 Litre, który wprowadzono do sprzedaży w 1936 roku. Od tego czasu do oferty przedwojenne dołączyły pojazdy na podwoziach z 3-litrowymi silnikami i różnymi wersjami nadwoziowymi. Coupe Graber Super z aluminiową karoserią jest młodsze od nich o prawie trzy dekady, a w planach marki znajduje się również kabriolet. Tutaj również do wyboru mamy dwa benzynowe silniki o sześciu cylindrach ustawionych w rzędzie i pojemności równych trzech lub 4,3 litra. Jednostki znacząco zmodernizowano, poprawiając między innymi układ doprowadzania paliwa i zwiększając stopień kompresji. Niezbędne modernizacje przeszło również zawieszenie, układ hamulcowy i inne podzespoły samochodu.

Alvis Graber Super

Kierowca będzie miał do dyspozycji 174 koni mechanicznych - o 42 KM więcej, niż w oryginale z lat sześćdziesiątych - oraz 283 niutonometry, które pozwolą na rozpędzenie się do 60 mil na godzinę w 8,9 sekundy. Samochód będzie budowany ręcznie na indywidualne zamówienia z wykorzystaniem oryginalnych planów, narzędzi oraz... części. Wśród tych ostatnich znajdą się między innymi nowe-stare podwozia oraz bloki silników, które przechowywano starannie od czasu zamknięcia fabryki marki w Coventry w 1967 roku. Pierwsza sztuka coupe z serii kontynuacyjnej jest już gotowa. Jej budowa trwała dwa lata, a jej właścicielem będzie kolekcjoner z Japonii. Następny w kolejce do budowy jest kontynuacyjny kabriolet. Cena za sztukę: od 323 tysięcy funtów w górę (aktualnie to równowartość co najmniej 1,75 miliona złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij