Aktualności

Audi Urbansphere - W sercu megamiasta

Audi zamknęło trylogię imponujących konceptów, które mają wyznaczać potencjalny kierunek marki na kolejną dekadę. Latem ubiegłego roku serię otworzył roadster Skysphere, do którego jesienią dołączyła limuzyna Grandsphere. Teraz swoją premierę miał trzeci i ostatni koncet z serii. Jest nim miejski krążownik Urbansphere.

Audi Urbansphere zostało zaprojektowane specjalnie z myślą o przebujaniu się przez największe miasta świata ze szczególnym wskazaniem na chińskie metropolie z co najmniej kilkunastoma milionami mieszkańców. Koncept powstał we współpracy studiów projektowych marki w Pekinie w Chinach oraz w Ingolstadt w Niemczech, a także w ramach konsultacji z klientami Audi. Efekt: jeżdżący, luksusowy salon na czterech kołach z miejscem dla czterech osób, który w zależności od indywidualnych potrzeb można będzie traktować jako miejsce odpoczynku lub miejsce pracy.

Zdjęcie Audi Urbansphere

Trzeci i ostatni koncept z serii Sphere jest największy z całej trójki. Samochód mierzy 551 centymetrów długości, 201 centymetrów szerokości oraz 178 centymetrów wysokości i może pochwalić się długim rozstawem osi, który wynosi 340 centymetrów. Auto stoi na kołach z felgami o średnicy aż 24 cali. W środku znalazły się cztery fotele, a liczba schowków i elementów sterujących została ograniczona do minimum. Dla pasażerów z tyłu przewidziano między innymi podwieszany z dachu ekran, a pokładowe systemy zintegrowano z różnego rodzaju usługami cyfrowymi, pozwalającymi na przykład na zarezerwowanie pokoju w hotelu, zrobienie zakupów lub oglądanie filmów i seriali w trakcie jazdy.

Zdjęcie Audi Urbansphere

Urbansphere ma dysponować elektrycznym układem napędowym następnej generacji, zawieszeniem pneumatycznym oraz zaawansowanymi systemami jazdy zautomatyzowanej i autonomicznej (m.in. automatyczne parkowanie, wyjazd z garażu i podjazd pod stacje ładowania). Te ostatnie przygotowywane są przez firmę programistyczną Cariad, która należy do grupy Volkswagena. Koncept ma bazować na platformie Premium Platform Electric, w którym moduł akumulatora zajmuje prawie całą przestrzeń w podłodze, między osiami. W przypadku Urbansphere mowa jest o około 120 kWh energii, która ma gwarantować zasięg nawet do 750 kilometrów. Auto będzie można ładować na stacjach z mocą do 270 kW, na których tylko 10 minut ładowania ma pozwalać na pokonanie kolejnych 300 kilometrów. Dwa silniki elektryczne, po jednym na każdej osi, mają zapewniać łącznie do 295 kW mocy i 690 Nm momentu obrotowego.

Źródło/zdjęcia: Audi Audi Urbansphere na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij