![](https://autogen.pl/news/2023/fzero.jpg)
Rodin FZero Zero ograniczeń
Nowozelandzkie Rodin Cars wyprowadziło na tor testowy pierwszą, prototypową sztukę ekstremalnego ścigacza o nazwie FZero. Maszyna łączy w sobie tęsknoty za Formułą 1 z widlastymi "dziesiątkami", inspiracje eksperymentalnymi prototypami z Le Mans i gier komputerowych oraz fantazje rodem z filmów science-fiction.
Rodin Cars funkcjonuje oficjalnie od 2016 roku. Firma zaczęła działalność od przejęcia projektu Type 125 od Lotusa - wyścigowego bolidu z genami Formuły 1 i 3,5-litrowym silnikiem V8 od Coswortha. Teraz marka bierze się za wykucie zupełnie nowej niszy dla ekstremalnych samochodów przeznaczonych wyłącznie na tory wyścigowe: na pierwsze testy na firmowym torze wyjechał prototyp modelu FZero, który powiedziano latem ubiegłego roku. Jednoosobowa, zbudowana wokół węglowego kadłuba maszyna ma w sobie wiele z Formuły 1, ale również z Batmobila czy konceptów z serii Vision Gran Turismo z wirtualnego świata gier komputerowych. Rodin Cars rzuca wyzwanie takim markom, jak Aston Martin, Gordon Murray Automotive oraz Mercedes-AMG, ze szczególnym wskazaniem na Valkyrie AMR Pro od tej pierwszej.
![Rodin FZero Zdjęcie Rodin FZero](https://autogen.pl/news/2023/fzero1.jpg)
FZero mierzy jakieś 5,5 metra długości i na sucho ma ważyć tylko niespełna 700 kilogramów. Jego docisk aerodynamiczny, zależnie od konfiguracji, ma dochodzić do czterech tysięcy kilogramów! Do napędu służy jednostka własnego pomysłu o nazwie RC.TEN, której budowę powierzono brytyjskiemu Neil Brown Engineering. Jest nią 4-litrowy silnik w układzie V10 z dwiema turbosprężarkami, który kręci się do 10,5 tysiąca obrotów na minutę. V10 produkuje do 1027 koni mechanicznych oraz 700 niutonometrów. I na tym nie koniec: do wału korbowego podłączono dodatkowy silnik elektryczny o mocy 130 kW - 177 koni mechanicznych - który między innymi rozkręca V10 w momencie, gdy nie rozkręciły się jeszcze turbosprężarki. Maksymalna moc układu napędowego ma dochodzić do 1193 koni mechanicznych, które pozwolą na rozpędzenie się do 360 kilometrów na godzinę.
![Rodin FZero Zdjęcie Rodin FZero](https://autogen.pl/news/2023/fzero2.jpg)
Napęd na tylną oś przenoszony jest poprzez tytanową, sekwencyjną skrzynię biegów o ośmiu przełożeniach, którą przygotowano we współpracy z Ricardo. Maszyna ma kręcić czasy okrążeń porównywalne z bolidami Formuły 1. Prace trwają! Na najnowszych zdobyczach technologicznych związanych z modelem FZero, którego produkcja będzie limitowana, ma być zbudowana przyszłość marki Rodin. Już teraz przygotowywana jest wolnossąca wersja silnika V10, a turbodoładowane RC.TEN już wkrótce będzie można zakupić jako kompletny zestaw na potrzeby własnego projektu sportowego. Nowozelandzkiej marce marzy się również wejście do mistrzostw świata Formuły 1. Rodin Cars złożyło w tym roku swoją aplikację, ale kandydatura została odrzucona.
- Źródło/zdjęcia: Rodin Cars, rodin-cars.com
- Rodin FZero na forum
- Subskrybuj kanał RSS aktualności