Aktualności
01.02.2024

BMW M4 Konsekwentne ulepszanie

Coupe i kabriolety serii 4 od BMW doczekały się modernizacji, które wprowadzą je w sezon 2024 i kolejne. Za jednym zamachem zmiany przeszły również najmocniejsze warianty z oddziału BMW M. Sportowe maszyny wyróżni wyższa moc, wyostrzona stylistyka, nowe możliwości indywidualizacji oraz nowe systemy cyfrowe.

BMW serii 4 obecnej, drugiej generacji, pojawiło się w 2020 roku. W rodzinie mamy klasyczne coupe, kabriolet z twardym, składanym dachem oraz 5-drzwiową limuzynę. Modernizacje na rok 2024 dotknęły na razie wszystkie wersje z jedną parą drzwi: przeprojektowano zderzaki, atrapa chłodnicy, przednie i tylne lampy (z tyłu opcjonalnie dostępne są światła laserowe), dodano nowe wzory felg, nowe kolory malowania karoserii i wykończenia wnętrza, przed kierowcą ustawiono cyfrowy kokpit z zakrzywionym wyświetlaczem i zaktualizowanym systemem operacyjnym, przygotowano nowe kierownice i tapicerki M Performtex, a w ręce kierowcy i pasażerów oddano nowe systemy, jak różnego rodzaju wspomagacze w prowadzeniu auta czy nawigację z funkcjami rozszerzonej rzeczywistości. Układy napędowe zoptymalizowano pod kątem zmniejszonego zużycia paliwa i redukcji emisji szkodliwych związków.

Zdjęcie BMW M4

Ofertę silnikową tworzą cztero- i sześciocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne z technologią TwinPower Turbo i elektryfikacją na poziomie mild hybrid, która sprowadza się do 48-voltowego alternatora odwracalnego o mocy 11 KM. Podstawową gamę otwierają wysokoprężne silniki o mocy 190 KM oraz benzynowe o mocy 184 KM. Zamykają ją odmiany M Performance: wysokoprężne M440d o mocy 340 KM i momencie obrotowym 700 Nm oraz spalinowe M440i o mocy 374 KM i momencie obrotowym 500 Nm, każda z napędem obu osi xDrive, 8-stopniowym automatem Steptronic, sportowym układem hamulcowym i sportowym mechanizmem różnicowym. Osobną kategorią są mocarne coupe z dachem z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi i kabriolety M4, które dostrajano na Nürburgringu.

Zdjęcie BMW M4

Na pokładzie M4 zastaniemy 6-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności trzech litrów z turbodoładowaniem. Przewidziano trzy wersje napędowe: 480-konną z tylnym napędem i zabawą 6-stopniowym manualem, 510-konną M4 Competition, w której standardem jest już 8-stopniowy M Steptronic z układem Drivelogic oraz M4 Competition z napędem obu osi xDrive, w którym parametry silnika podniesiono do 530 koni mechanicznych oraz 650 niutonometrów (to o 20 KM więcej, niż do tej pory). BMW M4 Competition Coupe xDrive ma rozpędzać się od zera do setki w zaledwie 3,5 sekundy, kabriolet ma być o 0,2 sekundy wolniejszy. Prędkość maksymalną jak zwykle ograniczono do 250 km/h (z opcjami do 280 km/h, a w wersji tylnonapędowej do 290 km/h). Opcje: węglowy body kit, węglowe fotele kubełkowe czy węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, które z innymi opcjami zmniejszą masę M4 o około 25 kilogramów.

Skomentuj na forumUdostępnij