![](https://autogen.pl/news/2024/plusfour.jpg)
Morgan Plus Four Wymagający klient
Jakieś półtora roku temu Morgan przedstawił odmłodzonego roadstera z serii Plus Four, której korzenie sięgają lat pięćdziesiątych minionego stulecia. W maju tego roku ruszy budowa auta po kolejnej modernizacji, która przyniesie szereg nowinek natury technicznej i stylistycznej, a także niemal nieskończone możliwości indywidualizacji.
Za pierwszego przodka współczesnego Plus Four należy uznać model Plus 4, który zadebiutował w 1950 roku na wystawie w Londynie. Od tamtej pory model wprowadził Morgana na eksport, ze szczególnym wskazaniem na USA, przyniósł wygraną w swojej klasie w 24-godzinnym Le Mans, trafił do niezliczonej liczby kolekcji i został zbudowany w tysiącach egzemplarzy. Dzisiejszy Plus Four został pokazany w 2020 roku, a pod koniec roku 2022 przeszedł modernizację. Stylowy roadster budowany jest ręcznie na opracowanej od zera, aluminiowej platformie CX-Generation, którą przykrywa aluminiowa karoseria, formowana ręcznie tradycyjnymi metodami, zawieszona częściowo na typowej dla Morgana ramie pomocniczej z jesionowego drewna.
![Morgan Plus Four Zdjęcie Morgan Plus Four](https://autogen.pl/news/2024/plusfour1.jpg)
Plus Four po modernizacjach zmienił się nieznacznie z zewnątrz, Mamy tu nowe światła z przodu i z tyłu, nadkola, splitter z przodu, dyfuzor z tyłu, lusterka boczne i środkowe, oznaczenia modelu z nowym, firmowym fontem i nowe mocowania tablicy rejestracyjnej. W kabinie pojawiło się między innymi nowe oświetlenie, nowy wyświetlacz LCD oraz nagłośnienie firmy Sennheiser. Zmieniono również zawieszenie, a na liście opcji pojawił się zupełnie nowy pakiet pod tytułem Dynamic Handling Pack, który przygotowano wspólnie z firmą Nitron, która przygotowuje elementy zawieszenia dla takich marek, jak Mini, Lotus czy Nissan. Pakiet obejmuje przede wszystkim nowe, regulowane sprężyny oraz dodatkowy stabilizator na tylnej osi.
![Morgan Plus Four Zdjęcie Morgan Plus Four](https://autogen.pl/news/2024/plusfour2.jpg)
Mały roadster Morgana mierzy tylko 3,83 metra długości i waży na sucho tylko około 1000 kilogramów, zależnie od wyboru skrzyni biegów. Auto napędzane jest 4-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności dwóch litrów od BMW. Do dyspozycji jest maksymalnie 260 koni mechanicznych. Napęd na tył przenosi 6-stopniowy manual, z którym maksymalny moment obrotowy dochodzi do 350 Nm lub 8-stopniowy automat, z którym moment obrotowy sięga 400 Nm. Z automatem Plus Four rozpędza się do setki w 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna sięga 240 kilometrów na godzinę. Ręcznie produkowany model, którego produkcja ruszy w przyszłym miesiącu, można już zamawiać. Cena: 62,5 tysiące funtów plus lokalne podatki (obecnie to równowartość prawie 320 tysięcy złotych).
- Źródło/zdjęcia: Morgan Motor Company
- Morgan Plus Four na forum
- Subskrybuj kanał RSS aktualności