Takiego weekendu w Formule 1 jeszcze nie było: kwalifikacje w piątek, w sobotę jednogodzinny wyścig kwalifikacyjny, w niedzielę właściwe grand prix, a przed tym wszystkim premiera konceptu zupełnie nowego bolidu na przyszły sezon mistrzostw świata. Tak właśnie wyglądało tegoroczne, eksperymentalne Grand Prix Wielkiej Brytanii na Silverstone.
W marcu tego roku Morgan pokazał zupełnie nową generację modelu Plus Four, który pod karoserią o klasycznym wyglądzie skrywa zupełnie nową platformę i układ napędowy. Brytyjski roadster nie zdążył jeszcze zadomowić się na dobre na publicznych drogach, a już doczekał się wersji przeznaczonej przede wszystkim na tory wyścigowe.
Bentley powiększa swój katalog o kolejny model z hybrydowym układem napędowym. Pierwszym tego typu samochodem brytyjskiej marki, która od ponad dwudziestu lat należy do grupy Volkswagena, był wielki SUV Bentayga, który doczekał się hybrydyzacji ponad trzy lata temu. Drugim jest czterodrzwiowa limuzyna Flying Spur.
Aston Martin pokazał coraz bliższą produkcji seryjnej Valhallę, super coupe z silnikiem umieszczonym centralnie, które miało być zasilane zupełnie nowym V6 własnego projektu i wejść do produkcji w przyszłym roku. Plany te trafiły do kosza: klienci poczekają na auto kilkanaście miesięcy dłużej, a na pokład trafi widlasta ósemka.
Na rynek entuzjastów daleko idących modyfikacji samochodów Porsche ze zdwojoną siłą powraca jedno z niemieckich nazwisk, które kojarzone jest z tuningiem maszyn niemieckiego producenta od czterdziestu lat. Sprawcą całego zamieszania jest coupe Marc Philipp Gemballa Marsien, terenówka nawiązująca do sukcesów Porsche w Rajdzie Dakar.
W niszy sportowych samochodów przeznaczonych wyłącznie do poruszania się po torach wyścigowych pojawiła się nowa marka, która będzie próbowała przebić się z czymś z zupełnie innej beczki. Mowa o McMurtry Automotive, które stoi za modelem Speirling, jednoosobowym, miniaturowym elektrykiem dosłownie przysysającym się do podłoża.
Polestar, które kiedyś było kojarzone z najmocniejszymi odmianami samochodów Volvo, a dzisiaj jest samodzielną marką dedykowaną autom hybrydowym i elektrycznym, najwyraźniej nie porzuca dawnych zainteresowań. To, czego można spodziewać się po firmie w przyszłości ucieleśnia eksperymentalny model 2, który zyskał na mocy i zwinności.
Coraz większymi krokami do rajdowych mistrzostw świata zbliżają się samochody nowej generacji, na pokładzie których oprócz silników spalinowych znajdą się silniki elektryczne. Hybrydy klasy Rally1 zajmą najwyższe miejsce na drabince WRC i zachęcą producentów do zmiany zainteresowań. Ford w takich okolicznościach zrobi rajdówkę z Pumy.
BMW otworzyło kolejny rozdział w historii swoich sportowych kompaktów: na Festiwalu Prędkości w Goodwood zadebiutowało w tym tygodniu nowe coupe serii 2 drugiej generacji. Jej poprzednik produkowany jest nieprzerwanie od końca 2013 roku, a wcześniej w tym samym segmencie niemal przez dziesięć lat oferowano coupe serii 1.
Stało się: Automobili Lamborghini kończy żywot Aventadora z wolnossącym silnikiem V12, który nieprzerwanie od roku 2011 był fundamentem oferty i wizerunku włoskiej marki jako następca Miury, Countacha, Diablo i Murcielago. Produkcja modelu zakończy się na limitowanej specyfikacji LP780-4 Ultimae, w której będzie dostępne zarówno coupe jak i roadster.