Klasa G, której korzenie sięgają 1979 roku, przygotowuje się do przyjęcia na swój pokład elektrycznego układu napędowego. O właśnie taką wersję już podczas premiery aktualnej generacji, która miała miejsce w Detroit na początku 2018 roku, dopytywał się sam Arnold Schwarzenegger. Tegoroczną odpowiedzią na tego typu pytania jest koncept EQG.
Elektryczna limuzyna EQS od Daimlera doczekała się już bazowej wersji pod marką Mercedes-Benz oraz sportowego wydania pod szyldem Mercedes-AMG. W przyszłości można spodziewać się kolejnych EQS, a już dawno temu zaplanowano, że pod tą nazwą pojawi się również luksusowy SUV dużego formatu. Już teraz zapowiada go koncept pod marką Mercedes-Maybach.
Formuła 1 po raz drugi w tym roku przeszła przez weekend wyścigowy w eksperymentalnym formacie, który objął dodatkowy, krótki wyścig w sobotę i zamieszał w sesjach treningowych oraz kwalifikacyjnych. Tym razem eksperymentowano na włoskiej "Świątyni Prędkości", funkcjonującej od 1922 roku pętli Autodromo Nazionale di Monza.
Małe coupe Emira, które otworzyło niedawno nowy rozdział w historii brytyjskiego Lotusa, szykuje się do podboju torów wyścigowych. Maszynę będzie można nabyć w wyścigowej specyfikacji klasy GT4, która pozwoli na udział w mistrzostwach europejskich i regionalnych. W pierwszym roku startu auto ma być dostępne w ograniczonej liczbie.
Ewolucje elektrycznych samochodów z koncernu Daimlera i sportowych maszyn spod szyldu AMG dotarły do momentu, w którym na drzewie rodzinnym Mercedesa pojawia się pierwszy przedstawiciel nowego gatunku. Mowa o pierwszym, elektrycznym modelu firmowanym przez markę Mercedes-AMG. To limuzyna dużego formatu o oznaczeniu EQS 53.
Po serii wyścigowych hybryd różnego formatu, kilku drogowych hybrydach, pierwszym elektryku w seryjnej produkcji i dołączeniu do mistrzostw świata Formuły E przyszła pora na kolejne Porsche o napędzie elektrycznym, które patrzy śmiało w przyszłość. Oto Mission R, koncept ścigacza nowej ery zaprojektowanego z myślą o markowych pucharach.
Na ten wyścig kierowcy i kibice Formuły 1 czekali od połowy lat osiemdziesiątych. Mowa o Grand Prix Holandii na pętli Zandvoort, które po raz pierwszy odbyło się w 1950 roku, a dwa lata później stało się oficjalnie jedną z rund mistrzostw świata. Tor specjalnie z myślą o nowym przeznaczeniu przeszedł w ostatnich latach gruntowną modernizację.
Segment elektrycznych aut pęcznieje z każdym dniem. Mamy coraz więcej nowych modeli marek działających od dziesięcioleci, modeli marek działających dopiero od kilku miesięcy czy spalinowych klasyków przerabianych przez producenta albo firmy trzecie na elektryczne. Nie brakuje również projektów z jeszcze innej beczki: oto Elegend EL1.
Audi kontynuuje serię konceptów, za pomocą których prezentuje swoje spojrzenie na motoryzację niedalekiej przyszłości i ewolucję własnej tożsamości. Pierwszym konceptem w serii trojaczków był sierpniowy grand tourer z otwartym nadwoziem o nazwie Skysphere. Drugim jest luksusowa limuzyna, której dano na imię Grandsphere.
Hiszpańska Cupra, której repertuar roztacza się od małego auta miejskiego po rasowe maszyny wyścigowe, marzy o przyszłości, w której oba te światy będzie można połączyć w jeden. Taką właśnie wizję przedstawia koncept UrbanRebel. To zapowiedź miejskiego drapieżnika, który mógłby wyjechać na ulice w niedalekiej przyszłości.