Lotus od kilku lat galopuje ku elektrycznej przyszłości z 2000-konnym supercoupe Evija, ale w temacie spalinowych aut sportowych nie powiedział jeszcze wszystkiego. Po zamknięciu historii przebojowej serii Elise/Exige przyszedł czas na następcę i jeszcze jeden zryw: oto coupe Emira, pierwszy Lotus z silnikiem od... AMG!
Peugeot odsłonił maszynę przygotowywaną od kilkunastu miesięcy na długodystansowe mistrzostwa świata. Zupełnie nowy prototyp klasy Le Mans Hypercar będzie nosił oznaczenie 9X8 i wyjedzie na tory już w przyszłym roku. Pojazd będzie polegał na hybrydowym układzie napędowym oraz... koncepcji aerodynamicznej, która wyklucza obecność tylnego skrzyła.
Formuła 1 drugi tydzień z rzędu została na Red Bull Ringu, tym razem na właściwe Grand Prix Austrii, które po raz trzydziesty czwarty w historii było częścią mistrzostw świata. Wszystko wskazywało na to, że Red Bull Racing będzie ponownie górą, a Mercedes będzie szukał sposobu na poprawę. Czy udało się znaleźć taki sposób?
Od jakiegoś czasu w ofercie Volvo przybywa modeli pod szyldem Recharge. Pod nazwą tą ukrywają się hybrydowe i elektryczne auta marki, które bazują na dobrze znanych modelach o napędzie spalinowym: od crossovera C40 po limuzynę S90. Volvo od początku projektowanego wyłącznie jako elektryczne jeszcze nie ma. Ale jest już koncept.
Już w przyszłym roku w rajdowych mistrzostwach świata pojawią się oficjalnie pierwsze samochody o napędzie hybrydowym, które wypełnią najwyższą klasę Rally1. Już teraz niektóre marki idą o krok dalej i pracują nad rajdówkami o napędzie wyłącznie elektrycznym. Oto najnowszy projekt tego typu: RE-X1 od Skody i Kreisel Electric.
Dallara w ciągu ostatnich pięćdziesięciu lat maczała palce we wszystkim od gokartów, poprzesz supersportowe auta drogowe po bolidy Formuły 1 i długodystansowe prototypy. Ale pierwszą, osobową maszynę pod własną marką wylansowała dopiero niecałe cztery lata temu. Teraz przyszedł czas na wersję torową: oto Dallara Stradale EXP.
Porsche odsłoniło najmocniejszą i najszybszą odsłonę modelu Cayenne, spadkobiercę ewolucji Turbo S, który popisał się niedawno rekordowym przejazdem Nordschleife w kategorii SUV'ów. Nowa maszyna wyznacza nowe standardy i zrywa z tradycjami: model nosi oznaczenie Turbo GT i wywodzi się wprost z 550-konnego Cayenne Turbo Coupe.
Rok 2021 ma być rokiem Valkyrie, jednego z najbardziej ekstremalnych, drogowych samochodów, jakie kiedykolwiek prowadzono do produkcji. Już kilka miesięcy temu Aston Martin zapowiedział, że do rąk właścicieli trawią pierwsze egzemplarze, a teraz zapowiada, że w ostatnim kwartale do klientów trafią również pierwsze sztuki w torowej specyfikacji AMR Pro.
Formuła 1 przyspiesza: trzy niedziele z rzędu, trzy wyścigi z rzędu, jeden we Francji i dwa w Austrii. Jesteśmy już po pierwszym z dwóch austriackich wyścigów, GP Styrii na Red Bull Ringu, domowym torze zespołu Red Bulla, który po siedmiu pierwszych rundach z dwudziestu trzech zajmował pierwsze miejsca w klasyfikacji generalnej kierowców i konstruktorów.
Pierwsze, wyścigowe samochody Ferrari z silnikiem V6 wyjechały na tory już w połowie lat pięćdziesiątych, ale na drogowe auto z V6 z Maranello trzeba było czekać aż do końca lat sześćdziesiątych. Gdy nadeszła ta wiekopomna chwila okazało się, że... maszyna nie nazywa się nawet Ferrari. Na drogowe Ferrari z V6 trzeba było czekać aż do teraz.