Jeśli marzy się nam przedwojenny bolid klasy grand prix to z pewnością gdzieś na górze listy najbardziej pożądanych maszyn znajdziemy Tipo 158 od Alfy Romeo, które po drugiej wojnie światowej stało się synonimem Formuły 1. Oryginalny egzemplarze może być trudny do zdobycia. Dlatego z propozycją nowej, wiernej repliki wychodzi Dowsetts Classic Cars.
W tym roku francuskie Alpine, należące do grupy Renaulta, atakuje wyścigowe mistrzostwa świata na najwyższych stopniach na dwóch frontach. Marka po raz pierwszy w swojej historii wchodzi do Formuły 1 i po kilku latach sukcesów w grupie LMP2 awansuje do najwyższej klasy pucharu World Endurance Championship. W tym drugim wystawi prototyp A480.
Jakie prędkości i czasy okrążeń osiągałyby samochody wyścigowe, gdyby uwolnić je z ograniczeń dyktowanych przez daną serię? Odpowiedzi na to pytanie było już kilka, choćby pod postacią rekordzisty Nordschleife od Porsche czy bolidu Hondy, który przekroczył 400 km/h. Teraz jedną ze swoich maszyn uwalnia McLaren: oto 720S GT3X.
Zespół Red Bull Racing już kilkanaście dni temu pokazał dwa pierwsze zdjęcia swojego nowego bolidu Formuły 1... i właściwie nic poza tym. Na pełne odsłonięcie kart przez 4-krotnych mistrzów świata i kolejne widoki na maszynę noszącą oznaczenie RB16B musieliśmy czekać aż do rozpoczęcia oficjalnych testów, które ruszyły dzisiaj rano w Bahrajnie.
Amerykańsko-chińskie Karma Automotive kontynuuje prace nad przejętą jakiś czas temu platformą, która kilkanaście lat temu zadebiutowała jako hybrydowa limuzyna Karma marki Fisker. Najnowsza propozycja firmy to składająca się z dwóch ewolucji seria GS-6, która obejmuje pierwszą wersję o napędzie wyłącznie elektrycznym.
Dziś po południu swój nowy bolid Formuły 1 odsłoniło Ferrari, najstarszy i najbardziej utytułowany zespół w historii mistrzostw świata... który stracił ostatnio siłę przebicia. Włoskie dzieło noszące oznaczenie SF21 nosi kilka nowości, które miałyby pozwolić na zatarcie złego wrażenia po minionym sezonie.
Audi i samochody spod szyldu Quattro wracają do rajdowych mistrzostw świata! Z kilkoma zastrzeżeniami: nowa rajdówka z czterema pierścieniami na masce jest efektem prywatnej inicjatywy, a nie wysiłków fabrycznego oddziału Audi Sport, a jej twórcy celują w jedną z niższych kategorii, a nie główne zmagania na szczycie drabinki WRC.
Razem z wejściem na rynek trzeciej generacji limuzyny IS ze stajni Lexusa zniknął usportowiony model IS F, pod którego maską pracowało wolnossące V8 o mocy przeszło 420 koni mechanicznych. W modelu oferowanym od 2013 roku zadomowiły się widlaste szóstki oraz rzędowe czwórki, które wyparły V8 na stałe. Aż do teraz: oto IS 500 F Sport Performance.
Premierę nowego bolidu Williamsa na mistrzostwa świata Formuły 1, która miała odbyć się za pośrednictwem aplikacji na urządzenia mobilne, pokrzyżowali ogólnie rozumiani hakerzy, którzy do grafik maszyny FW43B dobrali się na długo przed jej ujawnieniem. Czy niepowodzenie jeszcze przed rozpoczęciem sezonu oznacza, że zespół będzie miał je już za sobą?
Dwa late temu mogliśmy podziwiać koncept, a dziś możemy już ustawiać się w długiej kolejce po zakup. Za czym? Za nowym, elektrycznym Porsche. Oto druga wersja nadwoziowa modelu Taycan, kombi Cross Turismo, które obok zwiększonej przestrzeni bagażonej nabywa liczne umiejętności przydatne w jeździe poza utwardzonymi drogami.