Motoryzacyjnie Szwajcaria kojarzona jest przede wszystkim z wystawą w Genewie oraz zakazem organizowania wyścigów, który obowiązuje od wypadku podczas 24-godzinnego Le Mans od 1955 roku i który poluzowano dopiero kilka lat temu. Szwajcaria ma być wkrótce postrzegana jako producent hiper samochodów, a wszystko dzięki marce Morand.
Oczekiwanie na zupełnie nowy, elektryczny okręt flagowy spod znaku Audi dobiegło końca! Dzisiaj wieczorem podczas serii specjalnych wydarzeń pokazano światu w całej okazałości model E-Tron GT. W topowej specyfikacji limuzyna o sportowym zacięciu zajmuje dumnie miejsce najmocniejszego modelu w historii aut z rodziny RS.
W tym roku Lotus zamknie najważniejszy i największy rozdział w historii swoich samochodów drogowych: zakończy produkcję modeli z serii Elise oraz Exige, które budowane są nieprzerwanie od ponad dwudziestu lat. Z tej okazji na rynek trafi aż pięć nowych wersji: dwie nowe edycje roadstera Elise oraz trzy nowe edycje coupe Exige.
Audi odnowiło swoje przyrzeczenie wierności wyścigom niższego szczebla i obsłudze zainteresowanych takimi aktywnościami prywatnych zespołów. Zaczynając od zupełnie nowego samochodu, który właśnie takim celom posłuży. Oto RS3 LMS drugiej generacji, które pojawia się zanim zobaczymy odpowiednik przeznaczony do poruszania się po drogach publicznych.
Cadillac pokazał światu dwa zupełnie nowe modele z rodziny V-Series, które zaliczają się do najmocniejszych, drogowych samochodów w całej historii marki. Duetowi przewodzi przeszło 675-konna limuzyna CT5-V Blackwing, w cieniu której ukrywa się mniejszy sedan, model CT4-V Blackwing. Różnic poza rozmiarami i cyfrą w nazwie jest między nimi dużo więcej.
Kilkadziesiąt godzin po zakończeniu tegorocznego, 24-godzinnego wyścigu Daytona, w którym o wygraną walczył między innymi Cadillac ujawniono zupełnie nowe, usportowione modele tej amerykańskiej, luksusowej marki. Jednym z nich jest zapowiadana coraz głośniej od kilkunastu miesięcy limuzyna CT5-V Blackwing z rodziny V-Series.
Tesla Motors przedstawiła gruntownie zmodernizowaną limuzynę Model S, której prototypy kilkanaście miesięcy temu wzbudziły głośne spekulacje za sprawią wizyt na torach wyścigowych Nordschleife praz Laguna Seca. Nowości obejmują między innymi specyfikację o nazwie Plaid, której moc wykracza znacznie poza tysiąc koni mechanicznych.
SSC North America po dwóch nieudanych próbach i wielkich kontrowersjach dopięło swego za trzecim podejściem: supercoupe Tuatara ustanowiło kilkanaście dni temu nowy rekord prędkości maksymalnej wśród produkcyjnych samochodów dopuszczonych do zwykłego ruchu drogowego. Nowy rekord to ponad 455 kilometrów na godzinę! I na tym nie koniec.
W sierpniu 2017 roku poznaliśmy pierwsze, 600-konne M5 z napędem obu osi, w sierpniu 2018 roku ukazało się podkręcone do 625 koni M5 Competition, w maju 2019 świętowano 35-lecie modelu edycją urodzinową, a w połowie ubiegłego roku pokazano M5 po kosmetycznych zmianach. W tym tygodniu nadszedł czas ujawnienia najmocniejszego M5 w historii, limuzyny w wersji CS.
Od lat sześćdziesiątych miłośników Ferrari oraz włoskiego wzornictwa i myśli technologicznej nieprzerwanie fascynuje i bulwersuje słynny Breadvan, wyścigowa maszyna z 300-konnym V12, która powstała na bazie 250 GT. Dziś dyskusja na temat Breadvana może rozgorzeć na nowo: oto jego współczesna interpretacja od Niels van Roij Design.