Marka Cupra, wydzielona ze struktur Seata z myślą o najbardziej sportowych i najmocniejszych samochodach hiszpańskiego koncernu, świętuje w tym roku swoje trzecie urodziny. W ramach urodzinowej imprezy pokazano nową wersję modelu Formentor, która dzięki powiązaniom rodzinnym wewnątrz grupy Volkswagena zbliża się do 400 koni mechanicznych.
Na pierwsze testy na włoskim torze Vallelunga wyjechał wczoraj zupełnie nowy, wyścigowy samochód zespołu Scuderia Cameron Glickenhaus, który do tej pory znany był z aut na poziomie klasy GT3. Model o oznaczeniu 007 jest drugą maszyną, którą zobaczymy w klasie Le Mans Hypercar w długodystansowych mistrzostwach świata, wliczając 24-godzinne Le Mans.
Lada dzień zakłady Gordon Murray Automotive o własnych siłach opuści pierwszy prototyp modelu T.50, wymykającego się schematom coupe o masie niespełna jednej tony, z wolnossącym V12 kręcącym się do kilkunastu tysięcy obrotów na minutę i wielkim wentylatorem z tyłu. W tym tygodniu po raz pierwszy zobaczyliśmy wersję drogową. Oto T.50s Niki Lauda.
Poznaliśmy kolejną, wielką markę, która dołączy do wyścigowych, długodystansowych mistrzostw świata z zupełnie nowym samochodem klasy Le Mans Hypercar. To Ferrari, które ostatni raz ścigało się na tym poziomie prawie pół wieku temu. Prace nad włoską maszyną, która będzie walczyć z Toyotą, SCG, Peugeotem, Porsche i Audi już trwają.
W tym roku grupę Lotusa czekają wielkie przemiany: zakończenie po ponad dwudziestu latach produkcji modeli serii Elise oraz Exige, premiera ich zupełnie nowego następcy oraz rozpoczęcie produkcji elektrycznego super coupe Evija o mocy dwóch tysięcy koni mechanicznych. A w międzyczasie marce marzą się kolejne rewolucje. Na przykład koncept E-R9.
Związki między mistrzostwami świata Formuły 1 i Polską zacieśniają się: dziś po południu na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie miała miejsce uroczysta premiera nowego bolidu zespołu Alfy Romeo, którego sponsorem tytularnym drugi rok z rzędu jest grupa Orlen. Było to pierwsze tego typu wydarzenie w naszym kraju.
Scuderia AlphaTauri to kolejny z dziesięciu zespołów Formuły 1, który pokazał swój najnowszy bolid na nadchodzący sezon mistrzostw świata. Sezon, który planowany jest na rekordową liczbę aż dwudziestu trzech wyścigów grand prix i sezon, który ma być ostatnim rokiem panowania maszyn w obecnej specyfikacji technicznej.
McLaren Automotive otwiera nowy rozdział swojej historii. Po ponad dziesięciu latach produkcji super samochodów z silnikami V8 oraz kilkoma eksperymentami z limitowanymi hybrydami wprowadza do swojej regularnej oferty zupełnie nową maszynę z silnikiem V6, który wspomagany jest przez jednostkę elektryczną. Oto McLaren Artura.
Porsche pokazało pierwsze 911 generacji 992 z serii GT, do której zaliczają się sportowe odmiany z zamiłowaniem do wycieczek na tory wyścigowe. Pierwszym GT w tej generacji jest zapowiadane od kilku miesięcy 911 GT3, które czerpie pełnymi garściami z dorobku torowych 911, pucharowego GT3 Cup oraz RSR z długodystansowych mistrzostw świata.
Wczoraj wieczorem w McLaren Technology Centre odsłonięto najnowszą maszynę brytyjskiej marki, która w ciągu nadchodzących miesięcy będzie walczyć w mistrzostwach świata Formuły 1. W tym roku brytyjski zespół będzie bronił trzeciego miejsca w klasyfikacji generalnej konstruktorów z nowym składem za kierownicami i nową jednostką napędową.