Range Rover Evoque - Zadowolenie z siebie
Evoque od Range Rovera, którego druga generacja zadebiutowała w listopadzie 2018 roku, przeszedł kurację odmładzającą. Luksusowy crossover brytyjskiej marki zmienił nieznacznie swój wygląd, zaktualizował kluczowe technologie i sięgnął po nowe materiały wykończeniowe, które mają odpowiadać na nowe wymagania klientów.
Zmiany stylistyczne sprowadzają się przede wszystkim do nowej osłony chłodnicy, reflektorów typu Pixel LED, ośmiu wzorów felg w rozmiarze do 21 cali oraz nowych kombinacji kolorystycznych i detali. W środku pojawił się nowy, zakrzywiony ekran o przekątnej 11,4 cala z najnowszym systemem informacyjno-rozrywkowym Pivi Pro, nowa konsola środkowa z nowymi elementami sterującymi, opcja nieskórzanych foteli z tworzywa Ultrafabrics i mieszanki wełny Kvadrat oraz nowy system oczyszczania powietrza Cabin Air Purification Plus. Inne wynalazki: kamery 3D Surround View, podgląd powierzchni pod samochodem ClearSight Ground View, lusterko wsteczne ClearSight, adaptacyjne zawieszenie oraz zaawansowany system jazdy terenowej Terrain Response 2.
Do wyboru jak zwykle będzie kilka różnych wersji wyposażenia: Evoque S, Dynamic SE, Dynamic HSE oraz Autobiography. Range Rover jest szczególnie zadowolony z hybrydy typu plug-in P300e, która według norm WLTP ma pozwalać na przejechanie w elektrycznym trybie jazdy do 62 kilometrów (marka jednocześnie podaje zasięg w rzeczywistym użytkowaniu: do 48 kilometrów). W tym przypadku na pokładzie pracuje 3-cylindrowy silnik spalinowy oraz silnik elektryczny o mocy 80 kW. Maksymalna moc układu napędowego sięga 309 koni mechanicznych, a hybrydowy Evoque ma być w stanie rozpędzić się od zera do setki w czasie 6,4 sekundy. Ładowanie baterii: od 0 do 100% w warunkach domowych w ciągu około dwóch godzin i w jakieś 30 minut z wykorzystaniem publicznych stacji szybkiego ładowania w zakresie 0-80%. Całkowity, rzeczywisty zasięg: do 651 kilometrów. Prędkość maksymalna: 213 kilometrów na godzinę.
Ofertę uzupełniają silniki benzynowe i wysokoprężne z napędem elektrycznym typu miękka hybryda ze zintegrowanym generatorem i rozrusznikiem, który gromadzi energię elektryczną w dodatkowym akumulatorze litowo-jonowym. Wszystkie z napędem obu osi i automatycznymi skrzyniami biegów. Do wyboru: P250 z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 249 koni mechanicznych i momencie obrotowym 365 niutonometrów oraz D200 z 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 204 koni mechanicznych i momencie 430 niutonometrów. W pierwszym przypadku będziemy w stanie rozpędzić się do setki w jakieś 7,6 sekundy i osiągnąć prędkość do 230 kilometrów na godzinę. W drugim: od zera do setki w 8,5 sekundy i maksymalnie 213 kilometrów na godzinę.
Źródło/zdjęcia: Range Rover Range Rover Evoque na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum