Na torze wyścigowym Fiorano zadebiutowało nowe Ferrari z rodzinny wolnossących V12, które adresowane jest do najbardziej oddanych i wymagających klientów marki. To ekstremalne 812 Competizione, które zaprezentowano od razu w dwóch wersjach nadwoziowych: jako klasyczne coupe oraz otwarta targa, w obu przypadkach z limitem produkcji.
Elektryczna rewolucja dotarła do segmentu niewielkich, filigranowych spyderów, dedykowanych dobrej zabawie podczas dni torowych, w którym od dziesięcioleci specjalizują się przede wszystkim niewielkie firmy z Wielkiej Brytanii oraz Włoch. Powiew nowości nadciąga tym razem prosto z Hiszpanii: oto Baltasar Revolt.
Niecałe osiem miesięcy po premierze konceptu Cadillac prezentuje światu wersję seryjną swojego najnowszego modelu, który poprowadzi markę ku elektrycznej przyszłości. Mowa o luksusowym SUV'ie, któremu dano na imię Lyriq. Model ma wyznaczyć kierunek, w którym Cadillac będzie sumiennie podążał do końca aktualnej dekady.
Od sześciogodzinnego wyścigu na Spa-Francorchamps w sobotę rozpoczęła się nowa era długodystansowych mistrzostw świata. Do historii odeszły już prototypy klasy LMP1, które rządziły przez kilkanaście lat, a ich miejsce zajęły zupełnie nowe maszyny klasy Hypercar, do których za kilka lat dołączą tak wielkie marki, jak Ferrari, Porsche oraz Audi!
Formuła 1 po raz drugi w swojej historii odwiedziła w minionym tygodniu pętlę Autodromo Internacional do Algarve w Portimao z okazji Grand Prix Portugalii, które zorganizowano po raz dwudziesty siódmy w historii. W ubiegłym roku triumfował tu Mercedes i Hamilton, aktualni mistrzowie świata, którzy od początku roku walczą na równi z Red Bullem.
Lincoln, luksusowa marka w koncernie Forda, szykuje się do wzmocnienia swojej pozycji na rynkach azjatyckich. Na tegorocznej wystawie Auto Shanghai w Chinach amerykańska firma pojawiła się z kilkoma nowymi pojazdami, w tym z konceptem limuzyny Zephyr Reflection, który zwiastuje rychłe pojawienie się modelu produkowanego seryjnie.
Do sportowych Volkswagenów spalinowego typu GTI i GTD oraz hybrydowego GTE dołącza pierwszy przedstawiciel zupełnie nowej serii: GTX. Nowe oznaczenie zadomowi się wśród pojazdów o napędzie elektrycznym o największej mocy i najlepszych osiągach. Gamę otwiera ID.4, który niedawno został nagrodzony tytułem światowego samochodu roku 2021.
Rodzina sportowych modeli Huyndai'a spod znaku N - N jak Namyang i Nürburgring - nie przestaje się powiększać, a w planach koreańskiej marki jest w sumie prawie dwadzieścia samochodów tego rodzaju. Najnowszym z nich jest Kona N, pierwszy SUV w rodzinie, którego ciągnie w nowych kierunkach z torami wyścigowymi na czele.
Brytyjskie MG, które brytyjskie od kilkunastu lat jest tylko historycznie, roztacza przed nami wizję elektrycznego roadstera niedalekiej przyszłości. Najnowsza produkcja zasłużonej marki, która od kilkunastu lat należy do chińskich koncernów samochodowych, to próbujący nawiązać do klasycznych roadsterów koncept Cyberster.
Chińskie Geely Auto, do którego należy między innymi brytyjski Lotus oraz szwedzkie Volvo i Polestar, szykuje się do podboju ogólnie rozumianego segmentu premium w kategorii samochodów z napędem elektrycznym. Nową marką, której powierzono właśnie taką rolę jest Zeekr. Jej pierwszy model to duży shooting brake oznaczony po prostu jako 001.