Formuła 1 ma za sobą kolejną wizytę w Sao Paulo, największym mieście na południowej półkuli planety Ziemia. Brazylijska metropolia zapewniła sobie w minionym tygodniu obecność w mistrzostwach świata do końca sezonu 2030 włącznie, a w miniony weekend była miejscem ostatniego z tegorocznych sprintów.
Konceptów zapowiadających zupełnie nowe, elektryczne samochody od japońskich marek na wystawie Japan Mobility Show nie brakowało. Dwa zupełnie nowe projekty przyprowadził Lexus, który pracuje nad elektryczną platformą kolejnej generacji, nowym systemem operacyjnym oraz szerokim wykorzystaniem materiałów z recyklingu.
Niekończące się modernizacje sportowych samochodów firmowanych przez markę Mercedes-AMG dotarły po raz kolejny do modelu GLE. A konkretniej: GLE 53. W najnowszym wydaniu maszynę, dostępną w dwóch wersjach nadwoziowych, przeobrażono w hybrydę typu plug-in, która zapewnia duży zasięg w trybie elektrycznym.
Japońskie Infiniti, luksusowa marka funkcjonująca w grupie Nissana, szykuje się do wprowadzenia na rynek swojego pierwszego samochodu o napędzie elektrycznym. Zwiastunem nadciągających zmian technologicznych i stylistycznych jest koncept Vision Qe, który przedstawia się jako masywna limuzyna o opływowych kształtach.
Subaru przywiozło na tegoroczną wystawę Japan Mobility Show pięć modeli produkowanych seryjnie, w tym cztery nowości na japońskim rynku, oraz dwa zupełnie nowe koncepty. Oba koncepty reprezentują nowe spojrzenie na mobilność przyszłości. Są nimi coupe Sport Mobility oraz... latająca machina Air Mobility.
Serię konceptów Nissana na wystawę Japan Mobility Show zamknęła wizja sportowego coupe pod tytułem Hyper Force. Cała grupa próbuje przewidzieć przyszłe potrzeby i zmiany stylu życia klientów, a Hyper Force pokazuje, w którym kierunku mógłby pójść zupełnie nowy GT-R, który spodziewany jest dopiero pod koniec dekady.
W czerwcu Ferrari sięgnęło po dziesiątą wygraną w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w swojej historii i pierwszą od 1965 roku. Sukcesem tym już w pierwszym roku startów mogła cieszyć się załoga hybrydowego prototypu typu Le Mans Hypercar. Teraz jego smak będą mogli poczuć także kolekcjonerzy torowych maszyn z Maranello.
W piątek minęło dokładnie sześćdziesiąt lat od organizacji pierwszego Grand Prix Meksyku w ramach mistrzostw świata Formuły 1. Tegoroczna, dwudziesta trzecia edycja wyścigu miała miejsce wczoraj. W poprzednich siedmiu w tym stuleciu wygrywali wyłącznie kierowcy dwóch zespołów, Red Bull i Mercedes-AMG.
Dwadzieścia dwa lata temu zakończyła się produkcja ostatniej, piątej generacji Hondy Prelude. Sportowe coupe, które cieszyło się największym wzięciem w połowie lat osiemdziesiątych, zniknęło z rynku bez bezpośredniego następcy. Teraz wszystko wskazuje na to, że Prelude powróci wkrótce w zupełnie nowej odsłonie.
Produkcję ostatniej sportowej Mazdy z silnikiem Wankla zakończono kilkanaście lat temu i od tamtej pory japońska marka właściwie nie wraca do tematu, poza rozbudzającymi nadzieje konceptami, oczywiście. Oto kolejny z nich: wizja coupe Iconic SP, które mogłoby w niedalekiej przyszłości zostać spadkobiercą serii RX-7.