Aston Martin nie traci ani chwili i niecałe trzy miesiące po premierze coupe DB12 prezentuje wersję z otwartym nadwoziem - DB12 Volante. To maszyna, która ma wyznaczać nowe standardy w swoim niszowym segmencie. Segmencie, na potrzeby którego brytyjska marka zapomniała o określeniu grand tourer na rzecz dumnego super tourer.
Prototyp SC63 klasy LMDh od Lamborghini wyjechał na swoje pierwsze testy torowe. Włoska maszyna, której załogę w przyszłym roku będzie można dopingować w długodystansowych mistrzostwach świata, pojawiła się na pętli Imola. To dopiero początek przygotowań na sezon 2024, które potrwają niecałe siedem miesięcy.
Audi świętuje w tym roku 150-lecie historii swoich zakładów w Neckarsulm. Zakładów, które przez długi czas funkcjonowały jako centrala nieistniejącej już marki NSU. Z tej okazji praktykanci niemieckiego koncernu przygotowali nietypowy prototyp - elektryczną wizję jednego z najpopularniejszych modeli NSU.
O wodorze w kategoriach alternatywnego źródła siły napędowej mówi się coraz więcej i coraz więcej jest nim zainteresowanych. Mówi się w kategoriach samochodów osobowych, użytkowych oraz wyścigowych, a także w kategoriach ogniw paliwowych i silników spalinowych. Oto prototyp wodorowego, spalinowego ścigacza z grupy GCK.
Już za jakieś dwa lata w ramach misji Artemis człowiek ma stanąć po raz kolejny - pierwszy raz od 1972 roku! - na Księżycu. Wielkie, międzynarodowe przedsięwzięcie rozpisano na całą dekadę, w trakcie której ma powstać między innymi księżycowy łazik od Toyoty. Maszynę nazwano dumnie Lunar Cruiser.
Opel przedstawia wizję kierunku, w którym jego nowe modele będą podążać w nadchodzących latach. Wizję w postaci zupełnie nowego modelu koncepcyjnego, oczywiście. Jest nim podwyższone coupe o nazwie Experimental, które będzie można zobaczyć za niecały miesiąc na wystawie IAA Mobility w Monachium.
Hennessey, niecały rok po premierze modelu Venom F5 Roadster oraz ośmiu miesiącach po premierze modelu Venom F5 Revolution, pozostaje na fali i prezentuje kolejną, niszową maszynę z kategorii najmocniejszych i najszybszych, drogowych samochodów świata. Oto zupełnie nowy Venom F5 Revolution Roadster z karoserią w nagim karbonie.
Pininfarina, która już od ponad dziesięciu lat nie projektuje samochodów dla Ferarari, stawia kolejny krok na drodze do budowania własnej marki. Jest nim koncept dużego, luksusowego crossovera o nazwie Pura Vision i napędzie wyłącznie elektrycznym, który ma być inspiracją dla nowych modeli produkowanych seryjnie.
Fisker nie daje za wygraną i po klapie projektu luksusowej limuzyny o napędzie hybrydowym odradza się jako elektryczna marka z gamą modeli adresowanych do znacznie szerszego odbiorcy. Na szczycie oferty ma stanąć luksusowy grand tourer o nazwie Ronin, którego moc ma znacznie przekraczać granicę tysiąca koni mechanicznych.
Dni widlastych ósemek w ofercie Maserati są już policzone. Włoska marka szykuje się do przejścia na napędy elektryczne i zaczyna wygaszanie wersji spalinowych od pożegnania się z silnikami w formacie V8 właśnie. Jedną z ostatnich okazji do nabycia czegoś takiego jest limitowany model Levante V8 Ultima.