Hyundai ogłasza pełną gotowość do poszerzenia swojej markowej serii wyścigowej o samochody o napędzie elektrycznym. Pierwszym z przedstawicieli nowej ery będzie pucharowy pojazd bazujący na seryjnie produkowanym modelu Ioniq 5 N, którego maksymalna moc dochodzi aż do sześciuset pięćdziesięciu koni mechanicznych.
Włoskie Kimera Automobili kontynuuje, zgodnie z zapowiedziami, prace inspirowane dynastią rajdowych i sportowych samochodów Lancii ze szczególnym wskazaniem na model 037 z lat osiemdziesiątych. Najnowszą propozycją marki jest limitowane coupe Evo38, które idzie śladami przedstawionego blisko dwa lata temu Evo37.
Marka Lola, która zakończyła działalność kilkanaście lat temu i która kilka lat temu zmieniła właściciela, wraca oficjalnie do żywych. Brytyjskie przedsiębiorstwo po niedawnym wskrzeszeniu pojawi się w przyszłym sezonie w mistrzostwach świata elektrycznej Formuły E, w której połączy siły z Yamahą.
Genesis, luksusowa marka wymyślona kilka lat temu przez koncern Hyundai'a, snuje śmiałe plany na przyszłość. Ucieleśniają je dwa nowe koncepty: duży SUV o nazwie Neolun oraz sportowa wersja crossovera GV60 pod szyldem Magma, która sygnalizuje jednocześnie rosnące zainteresowanie wyścigami samochodowymi.
Nieśmiertelna klasa G od Mercedes-Benza, która w kwietniu doczeka się pierwszej wersji elektrycznej, przeszła znaczącą modernizację. Model, który już dawno temu zmienił się z rasowej terenówki na luksusowego SUV'a, w topowej wersji z podwójnie turbodoładowanym V8 po raz kolejny będzie firmowany przez AMG.
Po niecałych trzech sezonach i jedenastu wyścigach kończy się kariera wyścigowego 9X8, który do tej pory radził sobie bez tylnego skrzydła. Już w kwietniu Peugeot wystawi do długodystansowych mistrzostw świata 9X8 w nowej specyfikacji, która obejmuje między innymi nową karoserię z pełnowymiarowym skrzydłem.
Formuła 1 opuściła Bliski Wschód i odwiedziła Australię, która zakontraktowana jest do 2035 roku, w którym minie dokładnie pięćdziesiąt lat od pierwszego grand prix w tym miejscu w ramach mistrzostw świata. W ciągu ostatnich dziesięciu lat po cztery razy wygrywali tu kierowcy Ferrari oraz Mercedesa-AMG, a tylko raz Red Bulla.
Latem ubiegłego roku Infiniti pokazało w Nowym Jorku masywny koncept QX Monograph, który zapowiadał nowego, topowego SUV'a japońskiej marki. Kilka dni temu przyszła pora na prezentację wersji seryjnej luksusowego krążownika. Oto trzecia generacja modelu QX80, która przekracza 450 koni mechanicznych.
BMW pracuje intensywnie nad nową linią modelową, która będzie oparta na zupełnie nowej architekturze, technologiach i pomysłach stylistycznych. Latem ubiegłego roku kierunek transformacji marki wyznaczył koncept sedana Vision Neue Klasse. Teraz jego śladami podąża koncept crossovera Vision Neue Klasse X.
Volkswagen idzie za ciosem i po premierach usportowionych elektryków ID.3 oraz ID.7 Tourer, które przekraczają znacznie 320 koni mechanicznych, prezentuje... usportowionego minivana ID. Buzz. Odmiana GTX, bo o niej właśnie mowa, debiutuje jako najmocniejszy model w ofercie oddziału Volkswagen Commercial Vehicles.