Letnia przerwa w Formule 1 dobiegła końca. Mistrzostwa świata po kilku tygodniach odpoczynku między dwunastą i trzynastą rundą pozostają nadal w Europie: wczorajsze grand prix odbyło się na torze Zandvoort w Holandii, ojczyźnie aktualnego mistrza świata, który jest na prostej drodze do zdobycia kolejnego tytułu.
Brytyjskie BAC zaprezentowano kolejną ewolucję modelu Mono, który oferowany jest już od kilkunastu lat. Jednoosobowa, lekka maszyna została zmodernizowana pod każdym względem: większa moc układu napędowego, zredukowana masa, jeszcze większe możliwości adaptacji podwozia, poprawiona aerodynamika i nowe opcje indywidualizacji.
Na pierwsze testy wyjechał kolejny wyścigowy prototyp typu Le Mans Daytona h, który rozpocznie starty w długodystansowych mistrzostwach świata w przyszłym roku. Tym razem swoją zupełnie nową maszynę rozruszał zespół Alpine, który na torze Paul Ricard we Francji przejechał ponad tysiąc kilometrów.
Rimac Nevera nie ustaje w ściganiu nowych rekordów świata. W maju chorwacki elektryk sprawdził się w próbach na przyspieszenie i hamowanie, podczas których rozpędził się do 200 km/h w zaledwie 4,42 sekundy, a w ostatnich dniach skierował swoją uwagę na słynne Nordschleife. Cel: jedno okrążenie w czasie niespełna siedmiu minut.
Elektryczne super coupe Evija od Lotusa o mocy przeszło dwóch tysięcy koni mechanicznych weszło oficjalnie do produkcji seryjnej. Weszło po przeszło czterech latach od pierwszej prezentacji i nawet trzech latach poślizgu w rozpoczęciu budowy egzemplarzy przeznaczonych dla klientów względem pierwotnych planów.
Rodzina limitowanych, sportowych modeli od Pininfariny powiększyła się o drugiego elektryka z najwyższej półki o mocy sięgającej aż 1900 koni mechanicznych. Jest nim model B95, pierwsza barchetta w swojej wąskiej kategorii wagowej, która podkreśla zbliżające się 95-lecie działalności słynnego, włoskiego studia projektowego.
Maserati nie przestaje pracować nad platformą MC20 i wyciska z niej kolejne dziesiątki koni mechanicznych, dodatkowe setki kilogramów docisku aerodynamicznego i spotęgowane wartości przyczepności. Efektem tych wysiłków jest coupe MCXtrema, które powstawało od początku wyłącznie z myślą o torach wyścigowych.
Produkowane od blisko ośmiu lat AMG GT szykuje się do przejścia do historii. Sportowe coupe z dziesiątkami rekordów i wyścigowych zwycięstw na swoim koncie stanęło dzisiaj przed obliczem swojego następcy. Druga generacja została oparta na platformie roadstera serii SL, co oznacza, że znacznie urosła... i przytyła.
Lamborghini jest na prostej i szybkiej drodze do elektryfikacji swojej całej oferty: w tym roku zadebiutował hybrydowy następca Aventadora, na przyszłym rok spodziewany jest hybrydowy następca Huracana oraz hybrydowa wersja Urusa, a w roku 2028 ma ruszyć produkcja pierwszego elektryka. Ten ostatni zapowiadany jest konceptem Lanzador.
Ford Mustang siódmej generacji przybrał do tej pory różne kształty: coupe, kabriolet, mocarny Dark Horse w wersji drogowej i torowej plus kilka wersji wyścigowych. Ale tego chyba nikt się nie spodziewał: oto drogowy Mustang GTD o mocy przeszło 800 koni mechanicznych z wielkimi planami na podbój Nurburgring Nordschleife.