W 50-letniej historii Caterhama powstało tylko kilka modeli, które nie były ewolucjami klasycznej "Siódemki", z których tylko niektóre weszły do produkcji. W ostatnich latach podjęto próbę przygotowania nowego coupe wspólnie z Renaultem, ale projekt ten upadł. Dziś marka patrzy w innym kierunku: oto elektryczny koncept Project V.
Czy zbliżamy się już do zwiastowanego od dawna końca widlastych dwunastek oraz ręcznych skrzyń biegów? Jeśli tak, to niewiele na to wskazuje. Ono zupełnie nowy przedstawiciel umierającego gatunku: mocarne coupe Valour od Aston Martina z benzynowym V12 pod maską, które podłączono bez najmniejszych zahamowań z klasycznym manualem.
W miniony weekend Formuła 1 gościła na torze Silverstone w Wielkiej Brytanii, gdzie swoje siedziby ma większość zespołów. Mistrzostwa świata odwiedzają to miejsce nieprzerwanie od 1987 roku, a w ostatnich dziesięciu latach wygrywali tu wyłącznie kierowcy tylko dwóch zespołów: osiem razy Mercedesa-AMG oraz dwa razy Ferrari.
Koenigsegg, po ponad trzech latach od premiery pokazowego egzemplarza na odwołanym salonie samochodowym w Genewie, prezentuje Gemerę w wersji, która wkrótce trafi do produkcji. Pierwszy, 4-osobowy model szwedzkiej marki przeszedł znaczące transformacje układu napędowego, które prowadzą do... przeszło 2300 koni mechanicznych!
Druga połowa jedenastego sezonu długodystansowych mistrzostw świata została rozpoczęta. W niedzielę po południu ponad trzydzieści maszyn i ponad stu kierowców walczyło w 6-godzinnym wyścigu na torze Autodromo Nazionale Monza we Włoszech. Była to piąta runda FIA WEC z siedmiu, które zaplanowano na ten rok.
Evoque od Range Rovera, którego druga generacja zadebiutowała w listopadzie 2018 roku, przeszedł kurację odmładzającą. Luksusowy crossover brytyjskiej marki zmienił nieznacznie swój wygląd, zaktualizował kluczowe technologie i sięgnął po nowe materiały wykończeniowe, które mają odpowiadać na nowe wymagania klientów.
W katalogu Mercedes-Benza pojawiła się zupełnie nowa kombinacja literowa, która ma od teraz reprezentować najmniejsze z samochodów marzeń niemieckiej marki: CLE. Pod nowym oznaczeniem skrywa się coupe oraz kabriolet, które jako klasa sama w sobie mają być pozycjonowane gdzieś pomiędzy seriami C oraz E.
Na scenę restomodów wkracza zupełnie nowa marka, obok której nie będzie można przejść obojętnie: Eccentrica. Pomysłów i ambicji z pewnością tu nie będzie brakować, o czym świadczy pierwsza super produkcja firmy. Jest nią... gruntownie zmodernizowane Lamborghini Diablo, które miało swoją premierę w Mediolanie.
Liczba klasyków, na których przeprowadzono operację przejścia na elektryczny układ napędowy, rośnie nieprzerwanie od kilku lat i jednocześnie powiększa się liczba firm, które w takich operacjach się specjalizują. U brytyjskiego Electrogenic na przykład można liczyć m.in. na przeróbkę słynnego roadstera E-Type'a ze stajni Jaguara.
Do oferty MG powraca oznaczenie XPower, które jakieś dwadzieścia lat temu kojarzyłoby się z nieprzystosowanym do życia w społeczeństwie, mocarnym coupe o morderczych zapędach. Czasy jednak się zmieniły: dzisiejsze XPower to... najmocniejsza wersja elektrycznego kompaktu MG 4, która przekracza czterysta koni mechanicznych.