Program XX, który od prawie dwóch dekad prowadzi Ferrari, sprowadzał się do tej pory do ściśle limitowanych samochodów wyścigowych, które dotknąć mogli tylko nieliczni. Ale to już przeszłość: najnowsze coupe SF90 XX Stradale oraz otwarte SF90 XX Spider to pierwsze auta w rodzinie z prawem do poruszania się po drogach publicznych.
Oddział Ford Pefromance nie zwalnia w tym miesiącu ani na chwilę. Na początku czerwca swoją premierę miał nowy Mustang GT3, kilka dni później pochwalono się Raptorem na Rajd Dakar, a kilka dni temu na Pikes Peak wysłano elektrycznego SuperVana. Teraz wracamy do Mustanga: jego kolejne wcielenie to samochód wyścigowy typu GT4.
Wymyślone na nowo "Dziewięćset jedenastki" generacji 964, którymi już od prawie piętnastu lat zajmuje się Singer Vehicle Design, wchodzą na kolejny poziom. Najnowsza produkcja kalifornijskiej firmy to coupe Dynamics & Lightweighting Study Turbo, model inspirowany wyścigowym Porsche 934/5 z lat siedemdziesiątych.
Eletre, pierwszy SUV i pierwszy model o napędzie elektrycznym od Lotusa, wchodzi oficjalnie do sprzedaży i otwiera segment, który producent dumnie określa mianem hyper-SUV. Maszyna nowej ery oferuje w najlepszych przypadkach moc przekraczającą 900 koni mechanicznych i zasięg dochodzący do 600 kilometrów.
Samochody Rolls-Royce'a od początku motoryzacji uważane są za jedne z najlepszych pojazdów na świecie, ale dzisiaj nie mają właściwie nic wspólnego ze swoimi przodkami, dzięki którym marka zapracowała na to miano sukcesami w imprezach sportowych. Od największych sukcesów minęło niedawno równie sto dziesięć lat.
Rajdowe legendy Lancii, jak Stratos, 037, Delta S4 i Delta Integrale, doczekały się już dziesiątek restomodów, replik i projektów nimi inspirowanych, które powstały niemal od zera. I końca nie widać. Oto najnowsze przedsięwzięcie: wzorowany na włoskich klasykach grupy B model 044s od mediolańskiego Scuderia Grassi.
Do rozpoczęcia tegorocznego Pikes Peak International Hill Climb, najsłynniejszego i i jednego z najstarszych wyścigów górskich na świecie, pozostało jeszcze tylko tylko dni. To oznacza, że lista startowa jest już kompletna. Jedną z jej ostatnich nowości jest... elektryczny SuperVan od Forda zaktualizowany do wersji 4.2.
McMurtry Speirling, miniaturowy, jednoosobowy wariat o napędzie elektrycznym, który waży niecałe tysiąc kilogramów i generuje do tysiąca koni mechanicznych, wchodzi do produkcji seryjnej. Samochód będzie przeznaczony wyłącznie do poruszania się po torach wyścigowych, a jego cena przekroczy cztery miliony złotych.
Włoska Aehra, zgodnie z zapowiedziami, kładzie fundamenty pod przedsięwzięcie, które w ciągu kilku najbliższych lat ma przeobrazić się w producenta egzotycznych elektryków, o których zwykłym śmiertelnikom nawet się nie śniło. Pod koniec ubiegłego roku pokazano koncept SUV'a, a teraz przyszedł czas na zapowiedź drugiego modelu.
Po wizycie w Hiszpanii na początku czerwca Formuła 1 przeniosła się w minionym tygodniu do Kanady. W ubiegłym roku na torze Circuit Gilles Villeneuve rządzili obecni mistrzowie świata: wyścig po raz pierwszy w swojej karierze wygrał Verstappen w Red Bullu. Wszystko wskazywało na to, że sukces zostanie w tym roku powtórzony.